Goede cover printer !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Luitjes,

Ik heb altijd Easy Cover Print gebruikt maar sinds ik een nieuwe printer heb ( Epson SX600FW ) en op W7 draai en ik maak een DVD cover dan komt deze te klein uit de printer !
Dus ben ik zoekend naar een soortgelijk programma. Dus openen, afbeelding invoegen en gelijk op maat en klaar om te printen.
Wie heeft goede suggesties. Nero hoef je niet te noemen want dat vind ik niks.
Bij voorbaat met net zo veel gemak als ECP.

Ik hoor graag,

Raymond
 
Raymond, ik vind het een alleraardigste casus die jij aanroert.
Enkele maanden geleden was er een soortgelijke vraag en diverse reacties en prima tools die werden geadiveerd.

Halverwege de discussie heb ik mijn persoonlijke methode aan die discussie toegevoegd en die is eigenlijk zó vreselijk simpel (net zo simpel eigenlijk als externe software):

Ik open Winword, 'kantel' het papier en voeg vervolgens middels 'invoegen figuur' mijn gedwonloade cover (.jpg / .bmp of whatever) op die pagina in. Vervolgens vegroot ik de afbeelding tot 27.3 bij 18.4 en voilá, na een printopdracht komt er een prachtige cover uit mijn kleurenprinter die perfect onder het plastic in elk DVD doosje past.

Externe software? Nee, Word kan dit voor mij prima en ook nog razendsnel.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken geen externe software, maar bijv. via Word dit doen heeft nog een ander erg groot voordeel:

niet zelden staan op covers teksten als "alleen voor de verhuur", of "niet voor de verkoop".

Het aardige in Word is dat ik die tekst dan met een 'tekstvak van Word" overschrijf. Ik kies als inhoud van het tekstvak de kleur van de cover waarop die 'lastige' tekst stond en voilá, na het uitprinten is die 'hinderlijke' tekst verdwenen.

Mogelijk dat die externe software deze opties ook aan boord heeft, maar ik heb dus never met externe coversoftware gewerkt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan