3d naar 2d texture

Status
Niet open voor verdere reacties.

nietzoslim90

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Berichten
56
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag, vaak bij programma's zoals 3d modeling heb je vaak objecten die een texture hebben, je hebt bij bijvoorbeeld bij 3ds max materials, dat is een ronde 3d bal die een texture erom heen heeft

voorbeeld linkse balletje:
ief9sh.jpg


Maar ik wil er graag een 2d texture van, dus bijvoorbeeld ik heb zo'n balletje maar ik wil dat ik gewoon een vierkante 512 bij 512 .jpg .psd .bmp .tga of iets dergelijks van (maakt even niet uit hoeveel) maar graag wel als een 2d texture zodat ik het in photoshop misschien nog kan bewerken of met paint eventueel.

Hoe krijg ik zoiets voor elkaar?

mvg,
nietzoslim90
 
Laatst bewerkt:
texture is 2d
als ie in dat balletje zit, staat hij ergens gewoon als jpg of bmp ergens op je computer , als je 3ds max heb, moet je effe zoeken in de mappen van 3ds max, je kan hem dan zo laden in photoshop of iets dergelijks,
In het balletje bij 3ds max kun je hem ook berwerken, trouwens,
 
allereerst bedankt voor u reactie, alleen het probleem is ik kan die textures niet vinden in 3ds max (ja een paar standaard images in sceneassest van 3dsmax maar dat zijn paar muren en andere textures maar ik wou ze graag van een bestaand model (object).

Die balletjes veranderen van material doe ik ook alleen ik moet ze wel eigelijk als .bmp .jpg .tga of iets op mijn pc nog hebben en dat lukt me helaas niet

nog meer oplossingen toevallig, hoor het graag!
 
die textures vind je , in je material librarys, kan j vinden op je c-schijf , programfiles-autodesk-3ds max-materiallibrarys,
oook kan je ze vinden in de material editor, dus bij die rondjes
je kan ook zoekken met google, op textures, er zijn duizenden gratis materials te vinden, keurig gerangschikt op materiaal type
 
ook in ""maps""
dus program files-autodesk-sds max-maps
 
oke bedankt zal als ik thuis ben erna kijken :D

Weetje toevallig ook een manier om gelijk een hele object te renderen zodat een object 1 afbeelding heeft?

Voorbeeld: je hebt een auto als object maar je wilt er een hele texture van zodat er zoiets uitkomt:
3drendertut_texmatadj5.jpg


Ik denk dat het iets met renderen te maken heeft maar weet niet precies hoe of wat
 
Laatst bewerkt:
als jij een 3d model heb gemodeld , kun je hem renderen, en er een jpg of bmp of wat ook van maken, en dat kun je dan weer gebruiken als texture.
ik weet niet of je het zo bedoeld
 
ik heb het idee, dat jij steeds met 2d objecten bezig bent, kun je dan niet beter photoshop ofzo gebruiken, i.p.v. 3ds max??
 
hallo henk,

Nee ben echt met 3d objecten bezig (ik ben een map aan het maken voor een spel, call of duty) en daar kan je 3d modellen inzetten bijvoorbeeld een auto of iets, nu krijg ik deze 3d modellen wel erin mits ik ook echt een .jpg texture heb.

Dan download ik bijvoorbeeld een 3d object van bijvoorbeeld deze site:
http://artist-3d.com/

maar bij die model krijg je alleen een .3ds terwijl ik ook echt het uiterlijk van die model in een .jpg of .psd (zodat ik hem naar een .jpg kan zetten) of een andere foto formaat

hopelijk snapt u een beetje wat ik bedoel, mijn vorige uitleg was namelijk niet zo duidelijk
 
nou, textures kun je vinden zoals ik hierboven vermelde
 
oke over 2 uurtjes benk thuis dan zal ik melden of het gelukt is :D maar hij maakt dan ook textures in die desbetreffende mappen aan hierboven vermeld?

Dus als ik een .3ds of .max file of iets open in 3ds max en iemand heeft zelf een material gemaakt in material editor, dan zet die zo'n texture neer in de boven vernoemde mappen? Of staan er alleen standaard 3ds max textures in de program files/autodesk/ (enzovoort)

ik ga het in ieder geval proberen staks (H)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan