Fotoselectie wordt BMP...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Black JuJu

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2006
Berichten
55
Als ik 'n foto wil aanpassen - bijv. de buitenste rand wegsnijden, of 'n stukje van de foto selecteren - gebruik ik altijd de selectie tool.
Als ik daarna met mijn muis in het geselecteerde gebied sta - muis wordt kruis - kies ik (met muisknop rechts) voor 'kopiëren naar'.
Als ik het bestand dan op mijn bureaublad wil opslaan, kan ik echter allen maar kiezen voor *.bmp of *.dib.
De foto's zijn echter allemaal jpg's.
Waarom kan ik de selectie niet opslaan als jpg?
Ik krijg alleen maar knipsels.
Komplete foto's kan ik wel gewoon als jpg kopiëren.
Volgens mij staan alle instellingen goed, en kan ik geen vreemde dingen vinden.
Wat is er fout gegaan, of fout gedaan?
 
Je moet een fotobewerkingsprogramma gebruiken. Probeer eerst eens Windows Paint, dit is standaard als het goed is al geïnstalleerd.

Voor wat meer opties, probeer eens het gratis programma Picasa.
 
Dat is het probleem juist, ik heb Paint gebruikt, en dat is ook het programma waarmee ik de fotoselectie selecteerde om te kopiëren. Op mijn mijn eigen pc werkt het namelijk wel...
 
Door in paint 'kopiëren naar' te gebruiken, zou je 'n kleine selectie van 'n foto naar 'n andere plek op je pc (bijv. je bureaublad) moeten kunnen kopiëren. In dit geval krijg ik alleen maar knipsels.
Normaal gesproken kun je ook de extentie in kunnen stellen (jpg, tiff etc.), maar hier kan ik alleen maar kiezen uit bmp of dib.
Er zit dus wel iets fouts, of in Windows of in paint, maar wat...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan