Installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

oostl

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2005
Berichten
66
Graag wil ik OpenOffice 3.1 installeren en steeds krijg ik de foutmelding:
Fout 1310 Fout bij het schrijven naar bestand: C:\ProgrammaData\Microsoft\Windows\Templates\soffice.odg
Controleer of u toegang hebt tot deze map.
Als ik nu naar deze map toega krijg ik de melding: C:\ProgrammaData\Microsoft\Windows\Templates is niet toegankelijk.
het systeem kan de naam van het bestand niet omzetten.

Mijn vraag is nu wat moet ik doen om deze map toegankelijk te maken. Ik gebruik Windows Vista basic.
 
Kijk hier voor instructies hoe je weer toegangsrechten kunt krijgen op die map. Met een beetje mazzel is daarna ook je toegangsprobleem weg bij de installatie van Open Office.

PS: Maak de groep Administrators eigenaar van die map, geef alle rechten aan Administrators ("Volledige controle") en leesrechten aan de groep Iedereen.

Succes,

Tijs.
 
Beste dnties,
Ik heb je raad opgevolgd, ik heb de instructies uitgevoerd maar ik kom er niet verder mee, mogelijk komt het door de machine vertaling van het engels (ik ben deze taal niet machtig).
Ik krijg de map niet toegangkelijk.
 
Korte samenvatting:
Rechtstlik op die ene map, kies Eigenschappen, ga naar tabblad Beveiliging, klik knop Geavanceerd, klik op de Wijzig toets (o.i.d), klik op Doorgaan op de beveiligingsvraag, klik Administrators aan in het vakje "Eigenaar wijzigen in" én het vinkje bij "Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen", klik op Ok. Er zal mogelijk een vraag worden gesteld of je het echt wilt doen. Bevestig dat.

Na deze stappen is de groep Administrators eigenaar van de map en alles wat eronder staat.
Rechtsklik weer op de map, kies Eigenschappen en ga naar tabblad Beveiliging.
Zie je Administrators staan, klik die dan aan klik die in het onderste deelvakje op "Volledige controle" in de rij Toestaan (o.i.d.). Staat Administrators er niet, dan op knop Toevoegen klikken, vul in: Administrators, druk op Ok.
Je kunt daarna Administrators aanklikken en hen Volledige controle-rechten geven.
Zie je Iedereen staan, klik die dan aan en klik in het onderste deelvakje op Lezen in de rij Toestaan. Staat Iedereen er niet, dan op knop Toevoegen klikken, vul in: Iedereen, druk op Ok.
Je kunt daarna Iedereen aanklikken en de rechten op Lezen zetten (als dat al niet zo staat).
Klik op Ok.

Dan staan ook de rechten goed.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo dnties,
Ik begin nu moedeloos te worden, wat ik ook probeer ik krijg de map niet toegangkelijk. Is het ook nog mogelijk dat er iets in gebruikersaccounts verkeerd staat.
 
Hallo dnties,
Ik begin nu moedeloos te worden, wat ik ook probeer ik krijg de map niet toegangkelijk. Is het ook nog mogelijk dat er iets in gebruikersaccounts verkeerd staat.

Is theoretisch mogelijk, maar de kans dat dat invloed heeft op een software-installatie is eigenlijk verwaarloosbaar.

Natuurlijk kun je even een nieuwe gebruiker aanmaken met Administrator-rechten, daarop inloggen, en dan opnieuw proberen, maar ik geeft het voor jouw probleem weinig kans dat het wat oplevert.

Tijs.
 
Beste dnties,
Volgens mij heb ik alle rechten alleen geen resultaat om de map te openen.
Ik heb een PrtSc gemaakt maar weet alleen niet hoe ik het hier moet plaatsen.
 
Je moet weten dat in Vista er nog een 'super-gebruiker' is die TrustedInstaller heet. Veel mappen worden met díe gebruiker als Eigenaar aangemaakt, waarbij de Administrators geen of weinig rechten krijgen.

Ik denk niet dat een schermafdruk op dit moment enige extra informatie verschaft.

Vermeld liever of het verhaal over Eigenaar worden + het rechten geven daarna gewerkt heeft.

Tijs.
 
Ik heb het met zowel Administrator als Gebruikers geprobeerd.
Eigenaar worden + het rechten geven heeft ook daarna niet gewerkt.
 
Let op: er staat in mijn instructie Administrators, dus met een s erbij. Dat is een groep waar jij ook lid van bent; Het gaat dus niet om de gebruiker Administrator.

Maak dus de groep Administrators eigenaar, geef daarna die groep Administrators alle rechten in het tabblad Beveiliging, en zet (desnoods) het even zo dat ook de groep Gebruikers alle rechten krijgt.

Succes,

Tijs.
 
Sorry voor de schrijffout, ik had dus wel Administrators gebruikt, en alles gedaan wat je had voorgesteld.

Even een andere vraag is het ook mogelijk om OpenOffice op een andere manier te installeren.
 
Ja, het bestaat ook als "Portable application", dus zodanig dat (behalve in de map waarnaar je het uitpakt/'installeert') er verder niets gebeurt met je systeem.

Kijk (bijv.) hier of hier

Succes,

Tijs.
 
Beste dnties,

Bedankt voor je medewerking, ik heb het laatste gedaan wat je hebt voorgesteld namelijk een "Portable application" gedownload, dit op een USB stick gezet en het werkte, ben daarna verder gaan zoeken op portable op het net en kwam daarbij op een site van Heerenveen en hier stond de nederlandse versie, deze ook gedownload en op een USB stick gezet en ook deze werkte prima, daarna alles gekopieerd naar de vaste schijf en zie ik kan werken met OpenOffice als vast programma op mijn laptop.
Hierbij nog even de site waar het opstond "http://heerenveen.nl/index.jsp?objectid=49062"
"OpenOffice.org 2.2.1 portable Nederland", hopelijk heb jij hier ook wat aan.
Mocht je nog een oplossing vinden voor het probleem dan hoor ik dat nog graag van je.

Mvg. L.Oost
 
Vage tip van Microsoft (ik denk niet dat het helpt, maar misschien...) ;)

Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad.
Rechstklik op die snelkoppeling, en kies Als Administrator uitvoeren
In het geopende CMD-venster:
msiexec /unreg
msiexec /regserver

Probeer de installatie daarna opnieuw.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan