WinXP installatie start niet, 2 PC's, vreemd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gieliovd

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Berichten
14
Beste mensen,

Ik heb me zojuist even aangemeld op dit forum (wist niet van het bestaan af!) omdat ik met een vreemd probleem zit. Ik zou het zéééér op prijs stellen als er iemand zou zijn die een handje kan helpen om dit vreemde vraagstuk op te lossen! :thumb:

De situatie is als volgt: ik heb een tweetal PC's naast mij staan waar ik even verse XP op wil zetten om ze in de verkoop te gooien voor een paar tientjes. De ene pc heeft als hart een AMD Duron 800 en de andere een P3 766. Beide 512MB Ram en de nodige andere dingen. Beide systemen werken hardwarematig voor zover ik kan oordelen gewoon prima.

Ik ben nu bezig met de Duron 800 met 20GB HDD. Deze staat nu gewoon naast mij te draaien op XP. Maar dat moet er vanaf en een nieuwe verse erop, uiteraard met product key.

Maar, hier komt het probleem.

Ik heb gisteren de PC uit een hoek getrokken en hem aan de snoeren gehangen. Alles werkt. Dus ik slinger mijn XP CD'tje erin en reboot hem even om bij de vraag of ik vanaf de CD wil starten op een toets te drukken met als idee de partities eraf te gooien en hem te formatteren.

Wat gebeurt er? Ik ben 3 keer in het begin van de setup geweest, blauw scherm met loading drivers etc. Maar binnen enkele tellen kwam er een fout te staan met een schrijffout van een willekeurig bestand, er miste een DLL en nog iets. Ik verdacht mijn CD dus ik gooide er een andere in, idem probleem. Net een hele nieuwe CD gebrand maar mag niet baten.

Wat ik nu heb is dat hij zelfs blijft hangen op "Druk een toets als......". Hij gaat dus niet verder dan die vraag (als ik daadwerkelijk ergens op druk, ander boot hij gewoon XP). Zojuist startte hij opnieuw op zo snel ik een toets indrukte, en nu net kwam ik wel tot het scherm "Uw hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd" maar daar sloeg hij weer vast.

Ik ben even radeloos gezien de andere PC een vergelijkbaar probleem heeft (maar deze valt ook soms uit dus dat is een andere vraag... conflict? voeding?).

Wat heb ik gedaan?
- Nieuwe disk gebrand
- Nieuwe CDROM erin gehangen
- Kabels veranderd
- Jumpertje omgegooid om de BIOS te defaulten

Dus ja... HELP! :shocked:

Ik zie de oplossing niet. De CDROM speler werkt gewoon als ik hem test in Windows, de schijf moet ook werken (ik kan hem browsen in XP), de HDD lijkt ook prima te werken.

Bedankt voor de moeite!
 
Laatst bewerkt:
Bij de 1e cd miste een DLL.. Heb je dezelfde XP gebrand op die 2e cd?
 
Bedankt voor je antwoord!

Nee, ik heb een andere versie (die ik altijd gebruik) opnieuw gebrand. Dit moet dus geen probleem zijn.

Hij slaat nu al 2 keer achter elkaar stil bij "de hardwareconfig wordt gecontroleerd"..... Ik druk op de knop, hij reboot, ik druk weer op de knop, gaat naar "Uw hard...."

En nu is het nog leuker: ik krijg een half vermengd scherm met =========GENERAL PROTECTION FAULT============ en dan is het een zootje.
 
Laatst bewerkt:
Oke. Kunnen we dat uitstellen.

Gebeurt het ook op je huidige pc? (Je hoeft niet te installeren, gewoon even checken of ie er van wil starten).

Edit:

Eenofanderegooglesite zei:
Re: TRAP 0000000D ===== General Protection Fault
That's exactly what it is cym. The boot loader files are either corrupted or missing.

Misschien is er toch iets mis met je cd/dvd/iso.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar dagen geleden met exact dezelfde schijf nog een andere PC opnieuw geïnstalleerd, waarbij alles zonder problemen verliep...

Zelfs met een splinternieuwe OEM CD wil hij niets.

Edit: hmm, ik heb nogmaals de OEM cd erin gegooid en nu zit ik in de Windows Setup.... kijken wat hij doet.

Nee, hij geeft zoals eerder weer een willekeurige bestandsfout aan "mountmgr.sys is beschadigd.
Volgende poging: pci.sys.
Volgende poging: kan het bestand \i386\ntkrnlmp.exe niet in het geheugen lade. Foutcode 7.

Volgens de MSKDB ligt dit aan je RAM of aan je verkeerde BIOS instellingen. RAM is prima, dus de BIOS....?
 
Laatst bewerkt:
Heb je een andere DVD speler bij de hand? (Of een CD speler)

Zo ja, even testen.

Al geprobeert op de huidige pc de installatie te starten?

Edit: In het bios, kies daar is de optie voor " Load Optimized Default's " o.i.d. Dan even op ja. Probeer het dan nog is?
 
Laatst bewerkt:
CD getest: werkt uitstekend.

Optimized defaults geladen. Boot order ingesteld.

Setup proberen te laden: nieuwe fout "Regel 897 van het INF bestand \i386\txtsetup.sif is ongeldig"

??? :confused:

Volgende poging:
Het bestand ohci1394.sys is beschadigd...

Ik ga er eens een andere drive in hangen.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, ik heb er een Samsung DVD-ROM ingehangen en ik zit nu in de setup en ben bezig de schijf te formatteren. Fascinerend. Ik heb de andere AOpen CD drive gewoon getest maar toch bleek deze een probleem te geven?

Ik zal het laten horen als ik er uit ben.

@Probleempjes/Johan: haha, ik wilde eigenlijk gewoon beide dimmetjes eruit halen.... Waarom kan dat niet? :D Als hij zo nog gaat flippen heb ik nog wel een dimmetje liggen.

Andere vraag tussendoor in de wachttijd:

Dan blijft met het tweede systeem nog altijd de vraag: waarom valt deze uit zo snel ik er een CD in stop? Waarom boot hij wel, maar valt soms ook gewoon uit? Waarom boot hij soms wel en soms niet? Waarom gaat hij soms gewoon in de Windows Setup door en valt vervolgens na een tijdje uit?

Thermal shutdown - nee, wordt niet warm.
Voeding kapot? Voltages zijn allemaal prima. Ampèrages niet kunnen testen. De voeding is vervangen en daarna slechts 1 jaartje gebruikt denk ik.
Drive misschien kapot? Maar ja, hij valt zomaar uit. Vreemd.
 
Laatst bewerkt:
lensje van die cd/dvdspeler versleten?


Misschien ook defect in speler? :p (Hardeschijf?)
 
De Duron lijkt te werken.... alleen ik had er een Home CD in gegooid en dan werkt mijn Professional CDkey natuurlijk niet... Opnieuw setup runnen met andere CD.

Die andere pc ga ik zo naar kijken. Ik heb maar één testopstelling.
 
Goed, de Duron werkte net weer. Alleen had ik na installatie met mijn handsfree editie van XP de mogelijkheid niet meer om mijn eigen (legale) CD key erin te stoppen.

Hij wilde hem niet accepteren.

Nogmaals opnieuw installeren lijkt prima te lukken. Het zal toch aan die AOpen drive hebben geleden...

Hang ik deze Samsung drive straks nog even in die andere PC ook...
 
Bedankt mensen! Ik ben eruit. Het lag aan de CDROM drive. Dat terwijl hij het in XP wel gewoon deed. Interessant.

Nu zal ik een nieuw topic plaatsen met een andere vraag.

:thumb:

Slotje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan