Netwerk en ping werken, internet niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

David22

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2009
Berichten
7
Hey,

Ik heb op het moment nog al een vreemd probleem bij een van mijn computers hier. Het internet werkt ineens niet meer. Vrijdag 's ochtends werkte alles perfect, toen ik 's middags terug kwam en die pc aanzette, had ik geen internet meer. Dus ik router gereset, instellingen gecontroleerd etc, maar dat werkte niet. Dus ik dacht dat de fout misschien wel bij het internet zelf lag. Andere PC erbij gepakt om te testen, maar hier zat wel internet op. Dat was het dus ook niet. Toen kwam ik op het idee dat misschien de kabel los zat of niet meer goed was ofzo (zelf gemaakte kabels, kan altijd een foutje in zitten) maar dit was het ook niet, want ik kan succesvol naar google.nl, nu.nl etc pingen. Toch kan ik niet internetten in IE en FF op de computer in kwestie. Googlen leerde mij dat de fout misschien in een anti-virus zat (Norton in het speciaal), maar ik heb geen Norton. Wel AVG, maar die heb ik meteen maar de deinstalleerd met de AVG Remove tool.

Overige info PC:
Windows XP
Bekabeld internet
Werkte tot voorheen prima

Verder werken alle PC's in het netwerk (nog 1 XP-desktop, 2 XP-laptops en een laptop met Windows 7) perfect.

Wie kan mij helpen?

Oh, ik heb nog even een overzichtje gemaakt van het netwerk hier:
schematischding.jpg


XP Desktop 1 heeft hier de problemen!
Zwart lijntje = bekabeld, grijs lijntje = draadloos

Ik heb ook al geprobeerd de probleempc aan te sluiten op de splitter, maar dit hielp ook niet.
 
Meschien een optie.

ga naar start cmd vervolgens typ je in: ipconfig /flushdns en kijk je als het internet werkt.
Werkt dit niet dan type je ipconfig/renew en kijk je opnieuw als het internet werkt.

Werkt dit niet ga je naar configuratie scherm. vervolgens ga je naar netwerkverbindingen > rechtermuisknop eigenschappen op je internet adapter die actief is > nu selecteer je in lijstje TCP / IP vervolgens eigenschappen en dan zet je beide opties op automatisch laten vinden.


Werkt dit niet start je computer op in de veilige modus (kijk je als het werkt)

Stel dat dit niet werkt netwerk driver opnieuw installeren.
 
Nope. =[

ipconfig /flushdns -> geen resultaat

ipconfig /renew -> foutmelding (Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding (De RPC-server is niet beschikbaar).)

TCP/IP stond al op automatisch, het internet werkt trouwens wel in de veilige modus. Dit bevestigd dus mijn vermoeden dat het iets softwarematigs is :p
 
Hoogste waarschijnlijk is het programma dat activeert als je de computer opstart.

Ga naar start uitvoeren msconfig > diagnostisch opstarten .

Start de computer nu opnieuw op en kijk naar het resultaat.

Hij start nu alleen de programma's die die minimaal nodig heeft om de computer te starten.
Ook kan je kijken in het tabblad opstarten als je daar rare dingen tegenkomt.
 
Kijk, Diagnostisch opstarten werkt... Nu stuk voor stuk alles weer inschakelen, kijken waar het aan ligt! :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan