videobanden branden op dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

deveron

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2008
Berichten
91
Hallo,

Ik had een vraag ik heb veel oude videobanden die ik graag over wil zetten op een dvd maar ik weet niet precies hoe dat moet ik weet dat je er een videorecorder bij nodig heb en een dvd speler (met eventueel een hardeschijf) die heb ik allebij maar ik zou echt niet weten hoe ik ze moet branden kan iemand mij hier mee helpen of is er een site waar alles duidelijk op staat?

Met vriendelijke groet
Deveron
 
Als je een DVD-recorder hebt, kun je de videorecorder hierop aansluiten met een SCART-kabel of de tulpkabeltjes (geel-rood-wit). Videorecorder de uitgang gebruiken en de DVD-brander de ingang of aux. Als je de dvd-recorder al aangesloten heb op de tv, moet je het kanaal opzoeken op de tv (dvd op ext/aux zetten ipv een tv kanaal), als je dan een viddeoband afspeelt in de videorecorder moet deze zichtbaar zijn.
Wanneer dit gelukt is kun je de gewenste band afspelen en opnemen met een DVD in de dvd-recorder.
Ik zou voor de zekerheid eerst een DVD-rw gebruiken om te "oefenen", veel succes
 
Hallo

ik krijg geen beeld via de dvdspeler hoe kan dit want als ik de video op de tv aansluit heb ik wel gewoon beeld?`
ik heb de scart in de video en dvd speler zitten maar het wil me maar niet lukken
 
Laatst bewerkt:
Heb je een scart van de video naar de dvd en van de dvd naar de tv?
Dan kun je de video laten lopen (tv op het kanaal van de dvd) en dan dvd op het kanaal van de video zetten..
 
Hallo

nee dat heb ik nog niet geprobeerd
Ik dacht dat hij het ook deed als de vdspeler met een hdmi kabel was aangesloten maar dan ga ik dat nog even proberen.
Dank u
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan