Hoe exporteer ik van Lightroom naar CS4 zonder verandering in mijn foto?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
In lightroom 2 heb je een optie om een foto direct te exporteren naar photoshop. De colorspace in Lightroom is prophoto en als de foto exporteer naar cs4 krijg ik de vraag om dit profiel te gebruiken.. ik kies dan ja en dus zou de foto hetzelfde eruit moeten zien in Photoshop als in Lightroom, toch? Dit is echter niet het geval en ik weet niet waarom.

Het enige wat ik kan bedenken is dat lightroom de foto automatisch al bewerkt zodra ik ze importeer (auto adjustments geloof ik dat het heet).. en dat deze veranderingen niet mee worden geexporteerd naar CS4... maar waarom is dit niet?
 
Misschien wordt de afbeelding ook wel ongewijzigd doorgegeven.
Hoe staat jouw weergave instelling in Photoshop?

Voor mijn (engelstalige) PS staat dat onder menuoptie "view / Proof setup" en Monitor RGB.
 
echt nog nooit van gehoord, is dat iets anders dat de colorspace die PS gebruikt dan? Wat is dat precies?

ik ben nu niet thuis dus kan het niet checken..maar daar zou het aan kunnen liggen..

zou het anders iets met mijn dual monitors te maken kunnen hebben? Ik heb wel vaker problemen met cs4, bijvoorbeeld dat ik die nieuwe functies niet kan gebruiken (terwijl mijn videokaart dat wel aan kan, en ook heeft gedaan)..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan