Movie Maker en MP4 bestanden ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen825

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2008
Berichten
71
Hallo ik heb een vraag over videobewerking. Ik vraag dit hier omdat ik geen idee heb waar ik moet zoeken om dit uit te vinden.

nl. ik wil met het welbekende programma Movie Maker een filmpje gaan maken.
Het probleem alleen is dat de te importeren clipjes in .MP4 formaat zijn en Movie Maker ondersteunt geen .MP4 bestanden.

Dus is mijn vraag, wat kan ik doen? moet ik eerst converteren van .MP4 naar .... ?

Ik hoor graag jullie reacties

Koen
 
VirtualDub pakt volgens mij de meeste mp4 wel
je kan er dan het best een ongecomprimeerde avi (dv-avi) van maken. (let op = 13gig per uur film)

download virtualdub http://www.virtualdub.org/
je hoeft 'm niet te instaleren, gewoon uitpakken en starten.
open de mp4 >> kies menu audio >> source audio + direct stream copy
kies menu video >> full processing mode >> compression >> uncompressed RGB/YCbCr

menu file >> save as AVI...

deze avi zou je dan moeten kunnen openen met windows movie maker
 
Nee het lukt niet :/ dat programma pakt ook geen .MP4 :(

Ik kan die bestanden trouwens ook alleen maar afspelen met Quicktime. Met Winamp krijg je alleen geluid.
 
Ja perfect! het is gelukt, echt een goudprogramma :thumb:

Bedankt!
 
Ik vind dat het cccp codec pack vetplicht moet worden

je hebt gwn niet de goede / geen decoders
 
Geluid

Hoi Koen.

Jij bent ondertussen vast wel handig geworden in de Any Video Converter, dus ik heb een vraag aan jou.
Als ik een .mp4 video converteer naar welk type dan ook, verlies ik mijn geluid. Ik heb al heel veel geprobeerd, maar er lukt niks :mad:

Alvast bedankt!
 
het is niet netjes om in iemands anders zijn topic in te breken, maak maar een eigen topic

gr Daniël
 
Hetzelfde probleem als Koen.

Ik wil een vraag stellen over de mp4.

Ik heb zelf ook 2 bestanden en dat is allebei mp4. Ik heb dus het programma gedownload wat jullie stuurden naar Koen om de 2 bestanden naar avi te veranderen. Dat is mij ook gelukt en toen opende ik het op Windows Movie Maker. Alleen toen ik de 2 filmpjes af ging spelen bleek het dat filmpje 1 en filmpje 2 allebei zwart beeld hadden maar wel geluid. Je hoorde dus alleen het geluid van het filmpje en je zag zwart beeld. Kunnen jullie mij uitleggen hoe ik dit kan aanpassen of waar mijn fout zit?

Alvast bedankt,

Groeten Roy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan