Gedeelde printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoyo95

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2009
Berichten
41
Hoi.

Ik heb een probleem met het delen van de printer via het draadloze netwerk.
Ik heb een netwerk, met daarop één desktop -waar de printer via USB is aangesloten- en een laptop. Beide draaien ze vista. Nu heb ik op mijn laptop en op de desktop "printers en bestanden delen" ingeschakeld.

Vervolgens ben ik naar het configuratiescherm van de desktop gegaan, de printers opgezocht en via de rechtermuisknop de printer gedeeld. Tot nu toe geen problemen.

Ik heb vervolgens op de laptop de netwerkapparaten opgezocht, de desktop geopend en daar onder printers de gedeelde printer gevonden. Kwestie van rechtermuisknop > verbinding maken. Ook dat is gelukt, als de desktop en laptop beide aanstaan zie ik hem gewoon als printer staan.

Het probleem doet zich voor als ik iets vanaf mijn laptop wil printen. Ik selecteer de printer, en druk op afdrukken. En dan gaat het mis. Ik krijg error 0x00000006, dat ie niet kan printen. Gegoogled, maar ook dat heeft niets opgeleverd. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? :confused:

Alvast bedankt!
 
heb het ff voor je opgezocht heb het zelf nog nooit gezien maar ik heb nog steeds win xp maarja.

ik vond dit:
dit moet je ff proberen denk ik

Vista

User Configuration\Administrative Templates\Control Panel\Printers\

Point and Print Restrictions > is set to disabled

Package point and print - Approved servers > add the print server


of anders het hele topic voor je:
http://social.technet.microsoft.com...g/thread/9c14dd83-2c71-45d3-8829-7e9cabb04d86
kun je het ff checken
 
Hey, bedankt voor je reactie. Maar ik heb geen idee hoe ik daar moet komen en waar (desktop of laptop) dat dan moet? Het zoeken naar gpedit.msc, zoals in dat topic staat, heeft ook niets opgeleverd.
 
probeer het bij allebij ff. (want dat weet ik zelf ook niet :p)
je hebt dus al wel een thuisnetwerk waar printerdeling op is ingeschakeld?
want dan staat ie zoqieso al tussen de printers en kun je hem als standaard printer inschakelen.

http://www.cybertechhelp.com/forums/showthread.php?t=173795
check dat ook eens

want heb je de printer software al op de andere computer geinstalleerd en werkt ie van de andere computer wel?
zoek anders naar special vista software op de site van de printer's merk.

(ben trouwes nu een tijdje ofline en kan niet antwoorden)
 
Laatst bewerkt:
probeer het bij allebij ff. (want dat weet ik zelf ook niet :p)
je hebt dus al wel een thuisnetwerk waar printerdeling op is ingeschakeld?
want dan staat ie zoqieso al tussen de printers en kun je hem als standaard printer inschakelen.

Ik heb een draadloos netwerk, van tele2, waar ik met mijn laptop draadloos verbonden ben en met de desktop met een kabeltje. Wel heeft de desktop een wlan ontvang-ding.
De werkgroep (die moest heb ik ergens gelezen hetzelfde zijn) is bij beide gewoon WORKGROUP, heb ik dus niet mee zitten klooien.
Ik heb op beide computers bestanden en printers delen ingeschakeld, en de printer via de rechtermuisknop gedeeld in het netwerk.

Maar ik heb dus geen idee hoe ik bij dit kom op mijn nederlandstalige Vista...
User Configuration\Administrative Templates\Control Panel\Printers\
Point and Print Restrictions > is set to disabled
Package point and print - Approved servers > add the print server

edit:

ik was wel te snel met mijn reactie, had je tweede deel nog niet gezien :p
Tot nu toe heb ik telkens het USB-kabel van de printer in de computer gestopt waar ik hem nodig had, dus de ene keer in de laptop en daarna weer in de desktop. Dat deed (en doet nog steeds) hij wel gewoon. Maar nu ik het draadloos vanaf boven wil doen werkt het ineens niet meer...
 
Laatst bewerkt:
ik weet niet is het configuratie scherm van een xp erg verschillend van een vista want anders kan ik het wel uitleggen met wat ik zou doen maar ik heb geen vista.
 
ik weet niet is het configuratie scherm van een xp erg verschillend van een vista want anders kan ik het wel uitleggen met wat ik zou doen maar ik heb geen vista.

Dat zou fijn zijn :thumb:. Kun je het dan uitleggen via de klassieke weergave, die hebben we allebei.
 
een vraag heb je de andere computer aanstaan als je probeert te printen??
ik denk het wel anders werkt het sowieso niet XD
en op die andere computer kan je wel printen?

als er met de vorige vraagen niets aan de hand is dan:

maak een nieuw netwerk met de naam printserver op bijde computers
schakel daar bestands en printerdeling in.
je hoeft geen diskettes ofzo te maken gewon doorgaan bij die tab.

ga daarna naar printers en faxapparaten en selecteer daar de printer waar het over gaat en maak het de standaard printer
en probeer het nog eens

dit is de makkelijkste oplossing.
 
een vraag heb je de andere computer aanstaan als je probeert te printen??
ik denk het wel anders werkt het sowieso niet XD
en op die andere computer kan je wel printen?

als er met de vorige vraagen niets aan de hand is dan:

maak een nieuw netwerk met de naam printserver op bijde computers
schakel daar bestands en printerdeling in.
je hoeft geen diskettes ofzo te maken gewon doorgaan bij die tab.

ga daarna naar printers en faxapparaten en selecteer daar de printer waar het over gaat en maak het de standaard printer
en probeer het nog eens

dit is de makkelijkste oplossing.

Helaas, dat werkt ook niet. Ik heb dat netwerk aangemaakt, maar kan vervolgens bij geen van beide computers verbinden met dat netwerk. Het printen werkt ook niet....

Ik heb wel vooruitgang geboekt (denk ik). Ik krijg niet meer die error 0x00000006 waar niets over op internet staat, maar alleen nog maar deze: "afdrukken in Windows is niet mogelijk vanwege een probleem met de huidige printerinstelling:". Waarover alweer niks te vinden is op google. :confused:
 
probeer eens te zoeken naar het product op google en hoop wat nieuwere software te vinden als je die nog niet hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan