Extern afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tyrone01

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2009
Berichten
7
Hoi, ik ben nieuw hier ja ;)


Naja ,

Ik heb Windows Shutdown vandaag ontdekt, en gelezen dat je in je werkgroep andere computers kan afsluiten.
Dat bespaart tijd.

Nu ben ik overig al de hele dag bezig met het commando maar het wil niet lukken.
Ik doe het als volgt :
(Ik heb Windows Vista, en de computer waar ik verbinding mee wil maken ook)

Start » Uitvoeren » cmd »
Code:
shutdown -s -m \\NAAM

Daarbij NAAM vul ik de (computer)naam van de externe computer in , maar als ik dan enter schijnt hij ongeldig te zijn.

Ik weet zeker dat dat de naam van de computer is.

Op beide computers ( Laptop en PC dan ) staat verbindingen via Externe aan.


Kan iemand me helpen?
 
Je moet ook -t 0 erbij ingeven, dus
shutdown -s -t 0 -m \\NAAM

Bovendien moet er op die andere computer ook account bestaan zoals je op je eigen computer gebruikt en het wachtwoord moet ook gelijk zijn, anders heb je het recht niet om de computer af te sluiten.

Kijk of bovenstaande helpt.

Tijs.
 
Je moet ook -t 0 erbij ingeven, dus
shutdown -s -t 0 -m \\NAAM

Bovendien moet er op die andere computer ook account bestaan zoals je op je eigen computer gebruikt en het wachtwoord moet ook gelijk zijn, anders heb je het recht niet om de computer af te sluiten.

Kijk of bovenstaande helpt.

Tijs.

Helaas niet .

En die onderstreepte zin snap ik niet helemaal, bedoel je daarmee de naam van de computer , of een van de beheerders?
 
Ik bedoel degene die probeert af te sluiten, het gaat dus om een gebruikersnaam.

Test het anders eens uit op de computers zelf. Dus stel dat een pc die je wilt afsluiten Tyrone01 heet, test dan het volgende uit op Tyrone01:
shutdown.exe -s -t 0 -m \\Tyrone01
Als er iemand is ingelogd etc. dan moet er ook -f bij, dus dan wordt het:
shutdown.exe -s -t 0 -f -m \\Tyrone01

Werkt het daar niet, dan zal het zeker vanaf een andere pc over het netwerk ook niet werken...

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan