Remote desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

boeffie

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
144
IK heb van mijn werk de remote desktop mogelijkheid, maar heb hierin een irritant probleem:
Tijdens de remote sessie heb ik een vertraging met het klikken op bestanden en applicaties, tevens met typen duurt het gemiddeld 2 seconden voordat ik het getypte woord zie.

Ik heb dit gemeld bij mijn IT beheerder maar die kan geen vreemde dingen vinden. Ik heb dit gemeld bij mijn isp en ook die kan niet vinden en verwijst mij terug naar mijn it beheerder of locale PC. Ik weet zelf niet waar ik zoeken moet dus hoop ik dat jullie mijn kunnen helpen. Mijn PC is Windows Vista premium x64 met sp2 en gebruik de remote desktop applicatie in vista.
Alvast bedankt
 
1. Wat voor Internet-verbinding heb je zelf? Upload + downloadsnelheid in Megabits / s vermelden.
2. Wat voor Internet-verbinding heeft de zaak? Upload + downloadsnelheid in Megabits /s vermelden.
3. Ben je op dat moment de enige die gebruik maakt van de Internet-verbinding, of liften ook nog huisgenoten mee? Ook moet je op je eigen pc natuurlijk geen applicaties ernaast open hebben die veel bandbreedte opeten, zoals download-programma's etc.
4. Zijn er meer mensen in je bedrijf die een dergelijk Extern Bureaublad constructie gebruiken? Laat die eens tegelijktijd met jou testen of zij ook last hebben van vertragingen.
5. Indien 4. oplevert dat jij de enige bent én je Internet verbinding is snel genoeg (vraag 1.):
Kijk na of je de bitmapcaching wel hebt aanstaan in je verbindingsdocument (.RDP bestand).
Zet desnoods ook de snelheid in het verbindingsdocument terug naar (bijv.) inbelsnelheid, en kijk of dat verbetering geeft in de response.
Zet desnoods ook de resolutie naar beneden, de kleurdiepte lager etc. in dat verbindingsdocument

PS: Bovenstaande tips/informatie had je eigen IT beheerder ook aan je kunnen vragen danwel uitzoeken.

Tijs.
 
1. Wat voor Internet-verbinding heb je zelf? Upload + downloadsnelheid in Megabits / s vermelden.

UPC DOWN 15.67 UP 1.97 ping 9ms

2. Wat voor Internet-verbinding heeft de zaak? Upload + downloadsnelheid in Megabits /s vermelden.

Down 20 UP 20

3. Ben je op dat moment de enige die gebruik maakt van de Internet-verbinding, of liften ook nog huisgenoten mee? Ook moet je op je eigen pc natuurlijk geen applicaties ernaast open hebben die veel bandbreedte opeten, zoals download-programma's etc.

alle applicaties gesloten bij test: zelfde problemen, applicatie open bij test: problemen
PC2 & 3 aan tijdens test zelfde problemen PC2&3 uit tijdens test zelfde problemen

4. Zijn er meer mensen in je bedrijf die een dergelijk Extern Bureaublad constructie gebruiken? Laat die eens tegelijktijd met jou testen of zij ook last hebben van vertragingen.

gebruiken zelfde applicatie geen problemen.

5. Indien 4. oplevert dat jij de enige bent én je Internet verbinding is snel genoeg (vraag 1.):
Kijk na of je de bitmapcaching wel hebt aanstaan in je verbindingsdocument (.RDP bestand).
Zet desnoods ook de snelheid in het verbindingsdocument terug naar (bijv.) inbelsnelheid, en kijk of dat verbetering geeft in de response.
Zet desnoods ook de resolutie naar beneden, de kleurdiepte lager etc. in dat verbindingsdocument

bitmapcaching: hoe doe ik dat? hoor ik voor het eerst van

PS: Bovenstaande tips/informatie had je eigen IT beheerder ook aan je kunnen vragen danwel uitzoeken.

It heeft tests gedaan kon niets vinden, ISP ook tests gedaan en ook negatief. Kan best dat het aan mijn pc ligt maar heb geen idee waar te zoeken

Tijs.

tot dus ver bedankt
 
Rechtsklik op het .RDP document, en kies Bewerken
In tabblad Weergave kun je de resolutie etc. naar beneden halen
In tabblad Gebruikerservaring kun je de 'snelheid' naar beneden halen (daarmee gaan vinkjes uit), en ook bitmapcaching aan of uit zetten.
Kijk ook na op tabblad Lokale Bronnen welke zaken je allemaal 'meeneemt' in de Extern Bureaublad sessie. Denk hierbij aan lokale printers, lokale schijfletters en geluid(!)

Niet vergeten het document ook weer op te slaan (tabblad Algemeen).

Dit is o.b.v. de 'oude' Extern Bureaublad-client, maar ook in de nieuwe (v. 6.x) zul je ook wel vinden wat ik bedoel hierboven.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Rechtsklik op het .RDP document, en kies Bewerken
In tabblad Weergave kun je de resolutie etc. naar beneden halen
In tabblad Gebruikerservaring kun je de 'snelheid' naar beneden halen (daarmee gaan vinkjes uit), en ook bitmapcaching aan of uit zetten.
Kijk ook na op tabblad Lokale Bronnen welke zaken je allemaal 'meeneemt' in de Extern Bureaublad sessie. Denk hierbij aan lokale printers, lokale schijfletters en geluid(!)

Niet vergeten het document ook weer op te slaan (tabblad Algemeen).

Dit is o.b.v. de 'oude' Extern Bureaublad-client, maar ook in de nieuwe (v. 6.x) zul je ook wel vinden wat ik bedoel hierboven.

Tijs.

Als ik de resolutie terug zet naar 800x600 snelheid naar beneden haal zoals beschreven dan blijven de problemen terugkomen.
 
Dan zou het wat anders moeten zijn, lijkt me.

Misschien het eerste wat je even zou kunnen doen is het terugzetten van de instellingen in het verbindingsdocument, en dan de stappen volgen in deze discussiedraad om in ieder geval redelijk zeker te zijn dat niet een of andere trojan/keylogger etc. de oorzaak is van je probleem.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan