data of audio/video

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shawn Garsed

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2009
Berichten
30
Hallo,

Ik een vraagje m.b.t. tot het branden van CD/DVD.
Ik heb gelezen dat je muziek/films kan branden als een audio/video cd/dvd of als een data cd/dvd en dat bij de data de limiet bepaalt wordt door het aantal Mb en bij de audio/video de afspeeltijd.
Mijn vraag is: is er een verschil in kwaliteit tussen beide disks?
Ook gebruik ik ConvertXtoDVD om dvd's te branden, weten jullie misschien of die automatisch brand als een data dvd. Zo niet, hoe kan ik dat veranderen? Ik wil namelijk een film branden die langer is dan twee uur en op mijn dvd's kan ik maar 120 min. kwijt.
En als laatste vraag, als ik de film brand als een data disk, werkt die dan gewoon op een dvd-speler, het is een mp4 of avi bestand.

Bij voorbaat dank,

Shawn
 
Laatst bewerkt:
een dvd speler zal geen data dvd af spelen (of niet goed), hiervoor is nl het "brand als video dvd" voor bedacht.

het is onzin om te zeggen dat er een bepaalde tijd op een schijfje past, dit is 100% afhankelijk van de compressie.
als je een film hebt van 3 uur hebt zal je gewoon meer moeten comprimeren dan één van 2 uur.
op een gewone dvd past 4,37 gig aan informatie, en het maakt niet uit hoe je dat er op brandt.

convertx is speciaal voor video dvd en zal ook in die standaard branden (dus niet als data en dat is maar goed ook)

ps ook de meeste cd spelers kunnen niet omgaan met een data cd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan