Geen geluid en versneld beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Minkjan0

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2009
Berichten
10
Hallo,

sinds kort worden filmpjes op mijn pc versneld afgespeeld en zonder geluid. Ook op youtube is dit het geval en ook als ik games speel heb ik geen geluid. Weet iemand hier een oplossing voor?
 
Wat laat apparaatbeheer 'zien' op het terrein van geluid en beeld?
 
Doe dan maar systeemherstel naar een datum van welke je zeker weet dat alles nog goed functioneerde.
 
Ik zou toch maar de drivers voor geluid en video updaten. Je probleem klinkt als een verkeerde bitrate instelling, maar dit zou zich eigenlijk vanzelf moeten regelen. Als je niet weet welk merk/type je hebt, kun je de tool 'PCwizard draaien, die vertelt wat er allemaal in je PC zit. Met die info ga je naar de site van je geluids- en videokaart.

http://www.cpuid.com/pcwizard.php
 
Ok, het lag idd aan de bitrate instelling. Ik heb de nieuwste drivers van mijn videokaart geinstalleerd (geforce 8500 GT) maar de ik kom er niet achter welke geluidskaart ik heb, ook niet via die link. Dus het probleem is niet verholpen
 
Via de pcwizard komt er bij audioapparaat het volgende te staan: 82801G (ICH7 Family) High Definition Audio Controller. Is dit de driver? Hier kan ik namelijk geen updates van vinden.
 
Je hebt waarsch. een onboard geluidskaart, dan moet je zoeken op het moederbord merk/model. Codecpack is wat anders.. Deinstalleren gaat vaak vaak via het start menu (onder iets van kazaa- of mega codec pack) Maar als je er 1 hebt kun je die houden. Als je 2 codecpacks hebt kun je ze het beste allebei verwijderen, en 1 herinstalleren.
 
Ok, mijn moederbord is een Gigabyte G31M-ES2L (ik weet niet of dit klopt) en moet ik hier dan nieuwe drivers op installeren?
 
Ik heb het probleem opgelost door een ondersteuningsprogramma te verwijderen bij apparaatbeheer--> besturing voor geluid, video en spelletjes. Daar stonden er meerdere en heb ik er 1 verwijderd. Dank jullie voor jullie hulp:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan