MENCODER.EXE foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

compulsion

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2007
Berichten
18
Hallo iedereen,

Ik zit met een raar probleem, waar ik helaas weinig tot niks over kan vinden op het web, daarom dat ik me tot jullie richt.

Het gaat om het volgende:

Ik converteer altijd mijn MKV bestanden naar MPG, dit doe ik m.b.v. MKV2VOB, wat altijd zonder problemen gewerkt heeft.

Sinds kort kreeg ik MENCODER.EXE werkt niet meer foutmelding, dit was toendertijd onder Vista.

Aangezien mijn windows al langere tijd niet herinstalleert was, besloot ik dus deze compleet clean te reinstallen, en ditmaal met Windows 7 RTM erop

Meteen in het begin, tijdens het converteren kreeg ik wederom de melding: MENCODER.EXE werkt niet meer

Nu weet ik dat "werkt niet meer" fouten, voornamelijk Vista/Win7 foutmeldingen zijn, dus dacht ik, ik ga vandaag eens Windows XP eropzetten, wederom met een clean install.

Kheb zowel geprobeerd met de oude setup van MKV2VOB als met de nieuwste versie die je van het web kunt downloaden. Beiden geven hetzelfde probleem.

Waarschijnlijk is dit dus hardware gerelateerd, maar ja, hoe kom je daarachter he :)

Ook dacht ik zou het misschien een virus zijn, dus met verschillende virusscanners (NIS2009 & AVG een full scan laten doen, maar niks gevonden.

Ik zit nu dus op een dood spoor, weten jullie misschien wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? Processor? Videokaart? of toch softwarematig?

Ik zie graag jullie reactie tegemoet!

Met vriendelijke groet,

Dave Habets
 
Heb je de driver vd videokaart al ge-update? Want als je dezelfde foutmelding in 3 besturings-systemen krijgt, kijk je naar dingen die constant zijn gebleven. Ik denk ook nog aan een conflict met een andere versie van de Mencoder op je systemen. Maar dat kan alleen als daarop ook al software als een codecpack, de Super converter of andere videosoftware was geinstalleerd (waar ook de Mencoder in zit). Ik gok op de videokaart.
 
Heb je de driver vd videokaart al ge-update? Want als je dezelfde foutmelding in 3 besturings-systemen krijgt, kijk je naar dingen die constant zijn gebleven. Ik denk ook nog aan een conflict met een andere versie van de Mencoder op je systemen. Maar dat kan alleen als daarop ook al software als een codecpack, de Super converter of andere videosoftware was geinstalleerd (waar ook de Mencoder in zit). Ik gok op de videokaart.

Bedankt voor je reactie, ik zal het meteen eens proberen :)
 
Mencoder (lees: M encoder) is software om codec's aan te sturen en lijk op Mplayer.
het zal er op gestaan hebben voor dat je problemen kreeg en nu ontbreekt het
(en het typisch windows om dan te zeggen dat het kapot is :confused: )

je kan natuurlijk op zoek gaan naar een variant van Mencoder, maar de kans is groot dat je dan tegen allerlei onbegrijpelijke sourcecodes aan loopt of command lines.

zoals vandahl al aangaf probeer eens een goed codec pack
http://home.hccnet.nl/h.edskes/codecpack.htm
let op met codec's, ga niet zomaar vanalles instaleren, ten eerste kunnen ze gaan botsen met elkaar en ten tweede zijn er op internet heel veel codec's (pack's) met virussen er in.

ik weet dat in K-lite Mplayer zit, of dit voldoende is weet ik niet.
 
nog niet opgelost

Hallo mensen,

het probleem is nog niet opgelost, maar ik ga eens proberen een clean windows versie te installeren ZONDER preinstalled codec packs.

Het verloop hiervan laat ik eveneens weten op dit topic

tnx 4 de gedane moeite!

Greetz
:thumb:
 
Hallo mensen,

het probleem is nog niet opgelost, maar ik ga eens proberen een clean windows versie te installeren ZONDER preinstalled codec packs.

Het verloop hiervan laat ik eveneens weten op dit topic

tnx 4 de gedane moeite!

Greetz
:thumb:

Clean windows install hielp ook niet helaas
Bijgevoegd vinden jullie de foutmelding
Heb zelfs mkv2vob bij een vriend van me geinstalleerd, en die is steeds in 2 uur klaar met encoden en de kwaliteit is crappy, slecht beeld en geluid doet het dan niet. Terwijl het dezelfde instellingen zijn als ik al maanden gebruik.

De printscreen is van Win7 Eternity edition, maar hiervoor had ik dus ook de Clean Install gedaan. Aangezien deze Win7 Eternity edition mij deze week al 5 bluescreens gegeven heeft, ga ik me hoop vesten op straks een clean install van Windows Vista...alweer :p

Hoop dat jullie nog tips voor me hebben.

Groetjes en bedankt!

Dave
 

Bijlagen

  • foutmelding mencoder.jpg
    foutmelding mencoder.jpg
    96,1 KB · Weergaven: 44
En dáárom houden mensen niet van windows ;)

Bij mij help het wel eens om het programma te her-installeren, en de pc opnieuw op te starten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan