wel verbonden, geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk48

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Berichten
234
Reizend door Frankrijk kan ik op campings die dat aanbieden zo met mijn notebook via WiFi van internet gebruik maken. Nu ben ik ergens beland waar dat niet lukt. Ik ben wel verbonden, signaalsterkte prima, maar kan geen enkele site bereiken.
Nu heb ik gelukkig nog toegang met een via een externe netwerkontvanger usb (sitecom wl113) en dat werkt wel.
Vraag is waarom krijg ik hier wel verbinding, maar ben niet verbonden via mijn interne draadlozenetwerkontvanger.
Wat kan er aan de hand zijn?
 
Waarom stel je die vraag hier, en niet aan de beheerder van het draadloze netwerk op de camping?
Ik kan een hoop redenen bedenken waarom het niet kan: Bijv. dat je eerst moet betalen voordat je mag internetten. Een beetje router kan ik zo inrichten dat je wel een ip-adres krijgt maar dat ik d.m.v. firewall of packet filtering het je onmogelijk maak om effectief te internetten.

Daarnaast zou een mac-filter ingesteld kunnen zijn, met dan waarschijnlijk in het achterhoofd van de beheerder dat voor internet betaald moet worden of dat hij gewoon wil weten wie er van het draadloze internet gebruik maakt (en daarmee 'uitvreters' of hackers buiten het Internet-verkeer wil houden).

Aanspreekpunt is dus de beheerder van het draadloze netwerk.

Tijs.
 
De camping eigenaar/beheerder netwerk was mij juist zeer behulpzaam. Samen hebben we van alles geprobeerd: met mac filter, zonder mac filter. Op geen manier kregen we het voor elkaar. Alleen met een aparte sitecom w311 lukt het wel en dat verbaast mij.
 
Ok, bedankt voor de verduidelijking.

Ik heb geen idee waarom het niet werkt met je ingebouwde draadloze netwerkkaart, dus hopelijk komt iemand anders nog met suggesties.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan