Xbox en draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kabab

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2008
Berichten
106
Ik heb de hele middag al de verschillende threads zitten lezen, want er zijn er voldoende die met dit probleem te maken hebben of er bij in de buurt komen. Ik zou nooit deze topic openen als ik er al was uitgekomen met de informatie die ik gelezen hebt.

Ik zal eventjes mijn situatie uitleggen dan is het misschien wel een kleinigheidje om op te lossen.

Ik heb mijn 'oude' xbox met een crosscable aangesloten op mijn pc. Zodra ik mijn xbox aan zet komt de verbinding met deze netwerkkaart direct tot stand dus de instellingen in mijn xbox en van deze netwerkkaart staan goed lijkt mij.

Op die zelfde pc heb ik een draadloze internetverbinding. De router en modem staan 1 verdieping lager en het is dus onmogelijk voor mij om bijvoorbeeld mijn xbox 'wired' aan te sluiten op de router.

Volgens mij zou het mogelijk moeten zijn om je draadloos internet te kunnen delen voor een ander apparaat in je netwerk?
Corrigeer me als ik dit fout heb want dan houd het misschien wel gelijk op.

Ik heb een Vista besturingssyteem en ik dacht gewoon doodleuk in mijn netwerkomgeving de draadloze verbinding te delen doormiddel van een vinkje in het tabblad delen bij 'Andere netwerkgebruikers mogen verbinding maken via de internetverbinding van deze computer' .....opzich niet onlogisch gedacht toch mensen?

Ik krijg hierbij de volgende nogal ruime melding:

Als internetverbinding delen is ingeschakeld, wordt deze LAN-adapter ingesteld op het gebruik van IP-adres 192.168.0.1. De computer kan hierdoor de mogelijkheid tot het maken van verbindingen met ander computers in het netwerk verliezen. Als deze computer andere computers over statische IP-adressen beschikken, moet u de computers zodanig instellen dat deze hun IP-adressen automatisch krijgen. Weet u zeker dat u Internetverbindingen delen wilt inschakelen?

Ja/Nee

Wanneer ik dan eventueel alsnog akkoord ga met dit verhaal krijg ik ook nog eens de volgende melding:

Er is een fout opgetreden tijdens het inschakelen van Internetverbinding delen.

Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.

Wat gaat er fout en wat doe ik fout?

Alvast bedankt!

Gr. Kabab .
 
Je moet je spelcomputer een vast adres geven in de range die volgt op 192.168.0.1.
Dus niet op automatisch zetten.
Bv. 192.168.0.2
 
Mijn spelcomputer heeft (ook al voor dat ik de vraag stelde) 192.168.0.3. een vaste IP is dit overigens.
 
Nog iemand met andere suggesties?

Was het ondertussen al gelukt?

Je hebt een 'LAN-verbinding' met je xbox, en een wireless verbinding met het internet toch?

1. Windows-toets + R, tik hier in ncpa.cpl en druk op Ok.
2. Zet alle eigenschappen in de computer van je 'LAN-verbinding' op automatisch.
3. Zet de wireless verbinding zo op dat je internet hebt met de computer (waarschijnlijk al voor elkaar)
4. Selecteer beide netwerken, R-muisknop, verbindingsbrug maken.

That's all! Nu heb je als't goed is verbinding. Je moet alleen wel de xbox inderdaad niet op automatisch zetten. IP 192.168.0.2 werkt in ieder geval. (ook al heeft je computer die, je hebt nu een 'dubbele' router in je netwerk. Eerst de router, daarna je computer)

Als't je probleem opgelost heeft, druk dan even op de opgelost knop onderaan de pagina!

P.S. (Wat je nu probeert lukt niet, omdat de draadloze verbinding het tablad 'delen' niet heeft. Je hebt nu de LAN-verbinding gedeeld. Wat niet helemaal goed vertaald is, is dat de netwerkverbinding via de 'LAN-verbinding' binnen moet komen, dus eigenlijk had er bij het delen moeten staan: "Het internet dat via deze adapter binnenkomt, met andere apparaten in het netwerk delen." Gewoon een beetje raar.)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga hier zeker eventjes mee stoeien. Het was me ook nog niet gelukt, maar dat is meer het gevolg van een pc crash! Ik laat het jullie weten! Bedankt in ieder geval voor de tips!
 
Ik heb dit enige tijd links laten liggen, maar was er dit weekend toch maar weer eens naar gaan kijken! Helaas krijg ik het nog steeds niet voor elkaar om op mijn draadloos internet te delen naar mijn Xbox. Ik doe ongetwijfeld wat fout want jullie geven aan dat het zou moeten kunnen. Hopelijk wil het alsnog lukken met jullie hulp.

Ik heb inderdaad een LAN-verbinding met mijn Xbox en een wireless verbinding met het internet.

1. Geen probleem, dat lukt mij zelfs ;)
2. Hier gaat het al fout, ik weet niet waar ik alles op automatisch kan zetten. Ik neem aan bij eigenschappen ergens?
 
1. Windows-toets + R, tik hier in ncpa.cpl en druk op Ok.
2. Rechtermuisknop op LAN-verbinding
3. Klik op eigenschappen
4. Klik op Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)
5. Klik op eigenschappen eronder
6. Klik dan op automatisch IP-toewijzen & op Automatisch DNS toewijzen
7. Zet de wireless verbinding zo op dat je internet hebt met de computer (waarschijnlijk al voor elkaar)
8. Selecteer beide netwerken, R-muisknop, verbindingsbrug maken.
9. Ga in de xbox naar eigenschappen van't netwerk en zet daar alles op automatisch (dus IP en DNS op auto)

Als't goed is was dat'm. =)
 
De netwerkbrug is me gelukt. Ik zag direct dat bepaalde functies zoals het weerkanaal werkte via het internet.

Uiteraard val ik direct in het volgende probleem :D. Ik had mijn harde schijven van mijn pc gedeeld om zo deze bestanden via mijn xbox op mijn tv af te kunnen spelen. Het is misschien zo dat dit nou eenmaal niet samen gaat dus en een netwerkbrug voor het delen van mijn internet en een verbinding tussen mijn pc en xbox voor het afspelen van bestanden. Maar dat weten jullie ongetwijfeld wel te vertellen.

Nu ik overigens internet op mijn xbox heb weten te realiseren was het mijn insteek om speciale xbmc programma's te installeren. Tot op heden kan ik overigens nog maar weinig vinden en het enige programma dat ik heb gevonden, een soort uitzendinggemist, krijg ik nauwelijk richting mijn xbox met FlashFXP. Althans ik moet het doen met 1kb/s wat dus een eeuwigheid duurt voor zo'n kleine applicatie. Misschien weten jullie ook nog dit euvel simpel te verhelpen.

Als ik een nieuw topic moet starten voor 'nieuwe' vragen moet je het even laten weten. Het probleem van de netwerkbrug is in principe verholpen alleen zijn deze 2 uitdagingen er door ontstaan.

Alvast bedankt!
 
Ik denk dat je beter een nieuw topic kan openen en daarin je nieuwe vraag stellen.

Zet deze dan wel even op 'opgelost'.

Ben blij dat'k kon helpen!=D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan