2 pc's met hetzelfde IP adres zorgen voor problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Ik had een desktop pc en een laptop op mijn bureau staan, beide op draadloos internet via een Sweex router. Dat functioneerde altijd prima en de internetverbinding was snel. Nu heb ik de laptop aan mijn dochter gegeven en als die daarmee op internet zit is mijn pc niet meer vooruit te branden. Nu zag ik net de melding "er is nog een andere pc in dit netwerk met het zelfde IP adres". Kan dit hier iets mee te maken hebben en zo ja, is het erg ingewikkeld om zo een IP adres te veranderen?
mvrgr. Kanyarat.
 
weet je hoe je moet inloggen op je router ? want daar kun je je ip veranderen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


type is in je lege browser: (of klik op link )

http://192.168.1.1/
of
http://192.168.1.0/

dan vraagt hij om gebruikersnaam en wachtwoord :

ik hoop dat je daar toen je je router instaleerde niks veranderd heb of misschien weet je zelf die code wel normaal gesproken is het :


gebruikersnaam: ''admin''

wachtwoord: ''admin''


dan kun je vervolgens je IP-adres veranderen.

hoop dat hierbij je probleempje is opgelost! :thumb:
 
ow je kan ook nog je ip veranderen bijvoorbeel als je geband bent voor een bepaalde site etc. misschien bedoel je dat. als je dat wil veranderen ga naar

1.start

2.uitvoeren...

3.Type: ''cmd''

4.blablabla..../Type:''ipconfig/release''

5.blablabla..../Type:''ipconfig/renew''

6.Herstel je internet verbinding!

7.Je hebt een ander : wan IP-adres
 
Vertel mij dan maar even hoe je je IP adres verandert in de router.....
 
Gaat dus niet werken, zoals je het uitgelegd hebt.:rolleyes:
 
ik weet niet wat voor router jij dan gebruikt :eek:

Dat maakt allemaal niks uit, is voor elke router hetzelde.

Twee mogelijkheden:

1) je laat de router IP adressen uitgeven, automatisch, dan kun je alleen aangeven in welke range de adressen vallen, niet meer en niet minder.

2) je kiest voor een vast IP adres, dat geef je aan in je pc
 
Maar hoe kan ik nu in een van de 2 pc's het ip adres veranderen? (tenminste als die traagheid daardoor komt)?
 
het ziet er naar uit dat beide apparaten hetzelfde statische adres hebben.

is het niet makkelijker om de comp + laptop op dhcp te zetten?
 
dhcp? Geen flauw idee wat je hiermee bedoeld:confused: Het mag inmiddels wel duidelijk zijn dat ik op dit gebied een leek ben.
mvrgr. Kanyarat.
 
dhcp? Geen flauw idee wat je hiermee bedoeld:confused: Het mag inmiddels wel duidelijk zijn dat ik op dit gebied een leek ben.
mvrgr. Kanyarat.

als je eigenschappen opvraagt van je netwerkverbinding, kan je naar tcp/ip adres ook weer de eigenschappen opvragen.

hier kun je kiezen voor automatisch een ip adres verkrijgen of dat je een vast ip-adres in geeft. waarschijnlijk staat er bij jou en die andere laptop een vast adres ingesteld.

kan je dit eens verifiëren? mocht je er nog niet uitkomen, laat t maar even weten.
 
Wat ik heb kunen vinden is dat er staat: IP adres automatisch toewijzen. Ik snap er niets van. Hiervoor had mijn dochter een andere pc en op beide was het internet even snel. Sinds zij mijn laptop gebruikt is mijn pc niet meer vooruit te branden op het internet:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan