Een thuisnetwerk maken (vista)

Status
Niet open voor verdere reacties.

duuren1974

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
Berichten
129
Ik zou graag een veilig thuisnetwerk willen maken om foto's en muziek van mijn desktop PC te kunnen delen op mijn laptop. En andersom kan ik dan hopelijk weer een printer delen die aan mijn desktop is gekoppeld.

Beide apparaten draaien op Win Vista en zijn verbonden met het internet via dezelfde router/modem. De laptop overigens draadloos.

Wat is nu de meest veilige (en makkelijkste) oplossing hiervoor? Uiteraard wil ik het risico van ongewenste indringers tot een minumum beperken...
 
Ik zou graag een veilig thuisnetwerk willen maken om foto's en muziek van mijn desktop PC te kunnen delen op mijn laptop. En andersom kan ik dan hopelijk weer een printer delen die aan mijn desktop is gekoppeld.

Beide apparaten draaien op Win Vista en zijn verbonden met het internet via dezelfde router/modem. De laptop overigens draadloos.

Wat is nu de meest veilige (en makkelijkste) oplossing hiervoor? Uiteraard wil ik het risico van ongewenste indringers tot een minumum beperken...

misschien wel handig te vermelden wat je met je laptop wilt. wil je daar ook mee op t web browsen?

anders zou ik een firewall gebruiken, en alleen t ip-adres van je werkstation toelaten, en de rest dichtzetten.
 
Wat ik met de laptop wil, heb ik omschreven in mijn vraag (foto's en muziekbestanden van mijn desktop kunnen openen, en andersom mogelijk weer een printer). Of bedoel je iets anders?
 
Deze 'hulp op afstand' was niet helemaal wat ik in gedachte had. Maar ik wil het wel een kans geven. Dus jullie horen nog van mij. Dat kan nog even duren, want onze Acer laptop moest terug voor reparatie (terug-roep-actie)...:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan