Ingewikkeld.. VTS files op PS3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basss

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Berichten
41
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand hier weet wat ik moet doen want ik zit nu een beetje met de handen in het haar..

Ik heb een LaCie externe harde schijf gekocht, dit om gedownloade films middels mijn Playstation3 op mijn TV af te spelen. Het eerste probleem was dat de Ps3 mijn externe harde schijf niet herkende, dit omdat hij als FAT32 geformatteerd moest zijn (de Ps3 leest alleen FAT32 harde schijven), en dit is tegenwoordig standaard NTFS, en kan met windows vista of 7 tegenwoordig heel moeilijk meer naar FAT32 geformatteerd worden. Toch, na veel zoeken, is het me gelukt met een programmaatje de externe harde schijf naar FAT32 te formatteren. Nu is het probleem van FAT32 dat er maximaal bestanden van 4gb kunnen worden overgedragen. De meeste DVD's zijn rond de 4,7gb dus moeten deze geshrinkt worden om over te zetten naar de externe harde schijf. Nu zijn niet alle films in .iso (dat ze al helemaal klaar zijn en boven de 4gb groot zijn), veel films zijn natuurlijk als VTS files verdeeld in een map. Nu kan ik op 2 manieren films kijken via mijn externe harde schijf op mijn PS3:

(ps. mijn vriendin wil echt graag nederlandse ondertiteling erbij, anders vind ze het te lastig te kijken, ik vind het zelf ook prettiger, vandaar mijn probleem)

1)Met DIVX files (ong 800mb) met ingebakken Nederlandse ondetiteling, met het nadeel dat de kwaliteit slechter is dan een echte DVD en er lang niet zoveel DIVX files met nederlandse ondertiteling te vinden zijn

2)Met DVD's bestaande uit een aantal VTS files, de PS3 leest de VTS files wel, alleen als er bijvoorbeeld 4 VTS files van 30 minuten film in staan moet je na elke 30 minuten handmatig switchen naar de volgende, dit vind ik op zich niet zo'n probleem.

Nu is mijn probleem met optie2, waar ik op zich de externe harde schijf voor genomen heb (DIVX kan ook wel op een grote USB stick) het volgende:

Het DVD menu, dan wel de inschakeling voor de ondertiteling, zit in een aparte VTS file, deze kan ik wel openen met de PS3, maar ik kan niets aanvinken of inschakelen, alleen het menu "bekijken" zonder actie te ondernemen. De rest van de VTS files zijn de stukjes film, die ik kan afspelen, maar waarbij ik geen ondertiteling kan inschakelen (ook niet middels het PS3 menu)..

Het is een heel verhaal geworden, maar kortaf is mijn vraag:
Hoe krijg ik nou ondertiteling te zien bij een film bestaande uit VTS files die ik op mijn PS3 afspeel?

Gebak voor degene met het antwoord :thumb: haha
 
de VTS files waar jij het over hebt zijn:
VIDEO_TS.VOB = de video, het geluid en de ondertitel
VIDEO_TS.IFO= de egenlijke besturing van de dvd (welke video, welk geluid en welke ondertitel)
VIDEO_TS.BUP= back-up van de IFO.

tja, als een ps3 niet goed om kan gaan met de IFO kunnen er twee dingen zijn
1 de dvd is niet goed
2 de ps3 kan per defenitie niet omgaan met IFO's
ik neem aan dat je meerdere dvd's hebt geprobeerd... dan is het dus nr.2:confused:

als een dvd een iso is kan je deze gewoon uitpakken en dan krijg je weer die VIDEO_TS map
en de files daar in zijn max 0.99 gig en gaan dus prima op de fat schijf, de iso's zijn dus geen probleem en dus ook de groote niet.

1 - je kan zelf van de dvd een avi (divx of xvid) maken met subs er in gebakken
met een goed programma als autogk krijg je een prima kwaliteit, maak ze 1 gig groot en je ziet het verschil niet met de dvd.
enige nadeel; omzetten duurt redelijk lang (afhankelijk van je pc 2 tot 8 uur)
maar 's-avonds starten, 's-ochtends naar je werk en thuis komen met meerdere films klaar is ook niet zo verkeerd toch.

2 - je kan een dvd zo aanpassen dat ie automatisch bepaalde dingen doet, zoals starten met de nl ondertitels
maar ik weet niet of dit werkt als je start met de .VOB ipv de .IFO
 
Thanks voor je antwoord!

Ik heb eigenlijk nog maar 1 dvd geprobeerd, ga er eerst nog 1tje proberen. DVD maken ben ik niet zo'n fan van gezien de lange tijden etc, ik heb juist een externe harddisk gekocht om grotere bestanden er op te zetten, maar misschien is het een optie.

Ik ga ff een en ander proberen nav je tips. Iig alvast erg bedankt!
 
De PS3 zou in principe met IFO files om moeten kunnen gaan, gezien je ook gewoon DVD's kunt afspelen. Ik heb het zelf nog niet met een externe schijf getest, omdat ik gebruik maak van streamen.

Een andere optie om niet te hoeven branden is streamen naar de PS3, zodat je op je tv kunt kijken. Ik gebruik hiervoor PS3mediaserver, hiermee kun je ook MKV bestanden afspelen.
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/
 
Maar ik heb draadloos internet, waardoor de verbinding meestal net iets langzamer is dat bekabeld, en daardoor stotteren films die rechtstreeks gestreamed worden.. of is er een optie om de films via stream te KOPIEREN naar de PS3 ipv live af te spelen??
 
Je zou via Ps3mediaserver de films ook naar je PS3 kunnen kopieren. Echter MKV films (HD kwaliteit onder andere) worden door PS3mediaserver rechtstreeks ge-encodeerd, dus denk dat je met dit soort films een probleem krijgt, als je deze vanaf de interne hardeschijf wil afspelen. Je kan het altijd even proberen.
 
Maar hoe kopieer ik dit dan? Want hij geeft dus elke keer een inactieve link van "kopieren" aan in het lichtgrijs (niet klikbaar).
 
Hoe probeer je het te kopiëren? vanaf de pc met PS3 mediaserver of vanaf een externe hardeschijf?
 
Heb beiden geprobeerd.

Via de mediaserver, op de PS3 het driehoekje bij een bestand. Dan kan ik niet kopieren.

En vanaf de externe harde schijf, ook op het bestand staan en driehoekje, ook dan kan ik niet kopieren.

Bij beide gevallen is kopieren in het lichtgrijs afgebeeld, maar hij staat wel in het lijstje. (als niet actief zijnde link)
 
hmm, vreemd. Ik zou het zelf even moeten proberen. Heb me er nooit in verdiept, vanwege het streamen. Ik wil best morgen even kijken, maar weet even niet of ik er tijd voor heb. Zal ieder geval even een notitie maken.:)
 
Laatst bewerkt:
Met PS3mediasever, kan ik prima kopiëren. Ik heb wel de map VIDEO_TS gekozen om te kopiëren. Echter heb ik het afgebroken, want kennelijk gaat de PS3mediaserver de boel re-encoderen, zodat de PS3 het afkan spelen. Een dvd van 4,3GB wordt op een gegeven moment 13GB :shocked: en dan moest ie nog verder met kopiëren.

Wat er al gekopieerd was, kon ik prima afspelen.
[smallimg]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=75171&stc=1&d=1256140320[/smallimg]
(Klikbaar)
 

Bijlagen

  • IMG_0421.JPG
    IMG_0421.JPG
    45,1 KB · Weergaven: 441
Laatst bewerkt:
Thanks man! Ik ga het proberen! Is het op zich wel waard, ben ook benieuwd hoe lang dat gaat duren. Moet toch ook te kopieren zijn vanaf een externe harde schijf dan. Overigens, ik probeerde de files zelf te kopieren (evenals divx), dit lukte mij niet, niet geprobeerd de hele map te kopieren. Maar omdat divx ook niet te kopieren was ging/ga ik er nog steeds stiekem van uit dat het me niet lukt. Ik laat het jullie weten.
 
Net geprobeerd, ik kan inderdaad bij de hele TS_VIDEO map op kopieren klikken, dan begint hij te kopieren maar zegt gelijk; in deze map zitten geen bruikbare titels, en stopt hij.

Ik kan wel alle .VOB bestanden in deze TS_VIDEO map apart kopieren, maar dan heb ik weer geen kans om het menu te starten om de ondertiteling in te stellen....

iemand??
 
Ik ben nu niet thuis, maar voor zover ik weet zaten er bij mij gewoon dvd bestanden in de map, dus ook VOB enz.....
 
Laatst bewerkt:
Tis ook vaag dat ik de hele map niet kan kopieren vanwege de inhoud, en ik de bestanden apart wel kan kopieren :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan