Vraag over aansluiting tv/mediaplayer/home cinema system

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin633

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Berichten
32
Hallo allemaal,

Even een kort vraagje. Voor de meeste van jullie vast een noob-vraag, maar ik geef het gelijk toe: ik heb weinig verstand van audio(aansluitingen).

Ik wil graag even weten of dit werkt:
aansluitingen.JPG


Kan ik als ik iets van de mediaplayer wil spelen, het geluid via de tv bij de home cinema krijgen? Of moet ik nog een kabeltje leggen tussen de home cinema en de mediaplayer? Er zit namelijk maar 1 hdmi aansluiting op allebei. Dan zal het volgens mij via optisch moeten. Als dit het geval is: geeft dit slechtere kwaliteit dan via hdmi?

En dan de bonusvraag: Ik las dat Ziggo het beste beeld geeft bij digitale televisie. Zal dit kunnen kloppen? Of zit er eigenlijk geen verschil in?

Vast bedankt voor de info!!!

En sorry voor de lelijke tekening, maar heb geen Photoshop op deze laptop :p (paint :( )

Groeten,
Martin

<EDIT>
ps
Dan schiet me opeens nog te binnen: er moet ook nog een Wii aan en de decoder voor de digitale televisie. Hoef ik dit alleen maar op de tv aan te sluiten? Of werkt het geluid dan niet via de home cinema?
</EDIT>
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Je zal inderdaad een kabeltje tussen de home cinema en de mediaspeler en een optische is niet minder als de hdmi dus dat moet lukken.
En ziggo heeft inderdaad een goed signaal dat was het met gewoon analoog ook al het geval
vergeleken met amsterdam.
En als je de wii ook via de home cinema set wil laten klinken zal je daar ook een kabeljte tussen moeten leggen.
Modag
 
Laatst bewerkt:
<EDIT>
ps
Dan schiet me opeens nog te binnen: er moet ook nog een Wii aan en de decoder voor de digitale televisie. Hoef ik dit alleen maar op de tv aan te sluiten? Of werkt het geluid dan niet via de home cinema?
</EDIT>
Als je van alle apparaten het geluid via de home cinema wil hebben, dan zul je de geluidsbron ook daarop moeten aansluiten. Let op dit is om het beste geluid te krijgen.

Als het goed is heeft Samsung ook de mogelijkheid om via tulip aansluiting het geluid naar een home cinema of receiver te krijgen. Echter is dat geen digitaal geluid en gewoon stereo.
 
Ik las net ergens dat het misschien toch mogelijk is de optical weg te laten en het via de tv te laten lopen. Er zit namelijk een S/PDIF aansluiting op de tv. Geeft dit misschien toch een 5.1 dolby sound door naar de home cinema? Of zal dit toch ten kosten gaan van het geluid??

Hmm zelf al wat onderzoek gedaan, en volgens mij geeft dat inderdaad alleen Stereo door.. Bij de specs van de tv staat: Verbinding (Audio) Audio Digitaal (S/PDIF) en blijkbaar is dat Coaxiaal.
 
Laatst bewerkt:
Heb nog een vraagje over ongeveer hetzelfde onderwerp (dus om nou een nieuwe thread aan te maken..)

Ik begreep dat (bepaalde types) van die tv die ik ga kopen beschikken over de mogelijkheid om een kaartje van Ziggo er in te doen voor de digitale televisie. Dan heb je dus helemaal geen decoder meer nodig! Ik vroeg me nu alleen af: dat zal dus betekenen dat het geluid weer via de tv naar de home cinema gaat, wat betekent dat het stereo wordt.

Nu GOK ik al dat digitale televisie gewoon stereo geeft, maar er zijn natuurlijk ook wat HD zenders (en er komen er vast nog bij in de toekomst). Geven HD zenders wel beter geluid door? Wat dus verloren zal gaan als het via de tv gaat?

Want dan kies ik toch gewoon voor een decoder..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan