Indesign probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denisevsluijs

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2009
Berichten
5
Hallo,

Ik weet niet of iemand hier verstand van indesign heeft maar ik heb een fout en niet veel mensen weten hoe ik het moet oplossen.

Ik kan in mijn indesign bestand een vierkantje aanmaken bijvoorbeeld en dan kan ik met mijn muis eropklikken dan is hij geselecteerd en het vakje groter maken en kleiner maken maar als ik het wil verslepen ho maar! dat lukt niet! (niet met de zwarte pijl) en ook niet me de witte! erg vervelend dus!

iemand een idee hoe ik het kan oplossen?

het is niet gelocked de laag en het object zelf ook niet!
tekstvakken willen ook niet.:confused:

oja.. met mijn toetsenbord met het pijltje is die wel te verschuiven en ook uitlijnen lukt alleen met me muis verslepen lukt niet
 
Laatst bewerkt:
Beste Denise,

Ik merk dat je net of lang gelden bent begonnen met Indesign.

Indesign is een leuk pakket om mee te werken. Het verslepen van objecten/afbeeldingen of andere dingen gaat soms wat lastig.

Het geen wat bij jou fout gaat is dat je de verkeerder gereedsschap gebruikt. Alvorens een object te verslepen moet je eerst de zwarte cursorpijltoets aanklikken waarna je het geen kan verplaatsen!

Succes ermee :thumb:

Will
 
Beste Denise,

Ik merk dat je net of lang gelden bent begonnen met Indesign.

Indesign is een leuk pakket om mee te werken. Het verslepen van objecten/afbeeldingen of andere dingen gaat soms wat lastig.

Het geen wat bij jou fout gaat is dat je de verkeerder gereedsschap gebruikt. Alvorens een object te verslepen moet je eerst de zwarte cursorpijltoets aanklikken waarna je het geen kan verplaatsen!

Succes ermee :thumb:

Will

Ik heb zelf bij een drukkerij gewerkt en heb daar een half jaar lang met indesign gewerkt op de dtp afedling
dus opzich weet ik wel hoe ik dingen moet verslepen
alleen met mijn zwarte pijl wil hij dus niet verslepen hij is op 1 of andere manier gelocked.
kan m dus wel vergroten en verkleinen! maar niet verslepen wel met het toetsenbord zo raar!
 
Naja, ik heb het uiteindelijk na heeeel lang zoeken gevonden.

Wat ik had gedaan was alles op default zetten alles knoppen resetten en zelfs heel indesign opnieuw installeren hielp niet.

Toen vond ik ergens op een forum dat je voordat je indesign op start
Control+Alt+Shift ingdrukt moet houden als je dat doet voordat hij opstart dan zegt hij

“Delete InDesign Preferences File" dan doe je YES!

en dan werkt alles weer nar behoren en kan ik met mijn "zwarte" pijltje gewoon weer alles verslepen en verplaatsen wat ik voorheen niet kon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan