Internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornbos

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Berichten
446
Hallo iedereen,

Ik heb een kamer waar ik een computer en een playstation heb staan. In de woonkamer
staat de pc van mijn ouders, met daar een modem en een router. Nu kan ik met mijn
playstation draadloos internetverbinding krijgen, maar deze valt zo nu en dan uit en
als ik bijvoorbeeld een update aan het downloaden ben, stopt deze bij een paar procent.

Wanneer ik mijn playstation met een ethernet kabel aansluit heb ik wel gewoon internet
verbinding. Ook mijn computer. Kortom, draadloos bij ons is waardeloos, maar een
ethernet kabel door het huis heen willen mijn ouders niet (begrijpelijk).

Nu kwam mijn vader met internetten via stopcontacten. Nu heb ik hier een set
gevonden die dit mogelijk zou moeten maken. Ze beloven 200MB/s zonder lags en
een goede verbinding. Als dit daadwerkelijk mogelijk is dan zou dit een ideale set
voor mij zijn. De een wordt verbonden met de router in de woonkamer, de ander gaat
in mijn kamer in het stopcontact en word aangesloten op mijn PC OF PS3.

Hier begint mijn probleem. Uit dat ding komt maar 1 netwerk kabeltje en ik heb er dus
2 nodig. In eerste instantie zat ik te denken aan een splitter, maar dit gaat dan ten
koste van de internetsnelheid?

Mijn vraag is nu hoe ik dit het beste en het goedkoopste kan oplossen.

Alvast bedankt!

Björn Bos
 
Laatst bewerkt:
goedkoopste manier

de goedkoopste manier indien je een extra pci netwerk-kaart hebt liggen.

een brug creëren , zodat je pc internet door geeft aan je playstation.

dit kan je dus doen door een 2de netwerkadapter in je pc te stoppen en dus zoals ik zei een brug creëren. nu is het wel het feit dat door dat ie door je pc komt de snelheid daar hangt :) hoe meer er op de pc staat te internetten zeg maar des te lager de snelheid op je PS3 , wat je nog kan doen om al die heisa te voorkomen maar wat duurder is ^^ gewoon nog zon stekker adapter kopen.

ik gebruik zelf alleen maar powerline adapters , heel enthousiast over :)
 
Hallo,

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb niet al te veel verstand van computers als het gaat om een pci-netwerk kaart, maar
volgens mij heb ik hier wat gevonden. Het is een kaart met een plek voor een netwerk
kabel. De foto's ervan zitten bij de bijlagen.

Als dit is wat u bedoeld dan plant ik deze wel even in mijn PC en sluit ik daar mijn
playstation op aan. Als dit nieti s wat u bedoeld, zou ik dan zo iets moeten kopen?:

ethernet-splitter-s.jpg


Alvast bedankt!

Björn Bos
 

Bijlagen

  • IMG0041A.jpg
    IMG0041A.jpg
    18 KB · Weergaven: 45
  • IMG0042A.jpg
    IMG0042A.jpg
    20,3 KB · Weergaven: 41
Ondertussen is mijn voeding geknalt, dus ik heb het nog niet kunnen uit testen:p

Wanneer ik dat gedaan heb meld ik wel even of alles gelukt is en of ik indien nodig
nog hulp nodig heb!

Groeten!
 
Je bijlage ziet er uit als een netwerkkaart.
CMP-NWCARD21.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan