Thuisnetwerk gemaakt/naam pc veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Berichten
304
We hebben hier in huis 4 pc's. Laatst heb ik deze via een wizard op een thuisnetwerk gezet ( of hoe je dat ook noemt ). Elke pc maakt zelf verbinding met internet ( bedraad ).
Ik heb dit met name gedaan om vanuit enkele pc's te kunnen printen op de printer die met een ander pc verbonden is. Dit alles is gelukt:thumb:
Maar nu....:eek:
Wilde ik op mijn boekhoudprogramma Exact, maar ik kon niet meer inloggen. Dit is m.b.v. de helpdesk weer opgelost ; omdat de naam van mijn pc gewijzigd was, herkende de sql server mijn pc niet meer. Klinkt logisch, maar wellicht zijn er meer toepassingen waarmee ik problemen kan gaan krijgen zonder dit zelf te weten ?
Dus mijn vraag is ; is er een mogelijkheid om te zien voor welke toepassingen / programma's etc. de naam van de pc belangrijk is zodat ik dit kan aanpassen ?
 
Er is niet echt iets waarmee je dat heel snel kunt achterhalen, als wij een server moeten vervangen dan zoeken we op die naam in alle configuratie-bestanden etc.
 
Er is niet echt iets waarmee je dat heel snel kunt achterhalen, als wij een server moeten vervangen dan zoeken we op die naam in alle configuratie-bestanden etc.

....Probleem is, dat ik niet eens meer de "oude" naam van de pc weet....
Tot nu toe verder gelukkig geen problemen gehad, dus ik ga ervan uit dat het zo wel goed zit. Stel dat ik in de toekomst nog eens ga knutselen hiermee, zal ik in ieder geval noteren wat ik veranderd heb...
 
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem kan ook niet meer in exact, hoe pas ik dat weer aan? helpdesk bij mij kwam er niet echt uit... andere medewerker zeker.

Ik kan nu niet meer in exact en mijn netwerk printer print alleen volle blauwe pagina's

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Thanks.
 
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem kan ook niet meer in exact, hoe pas ik dat weer aan? helpdesk bij mij kwam er niet echt uit... andere medewerker zeker.

Ik kan nu niet meer in exact en mijn netwerk printer print alleen volle blauwe pagina's

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Thanks.

Bij mijn probleem kreeg ik de volgende melding :
ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Login failed for user '(null)'. Reason: Not associated with a trusted SQL Server connection.

SQL State: 28000
DB error: 18452
EDL error: An error has occurred in the execution of the ODBC function 'SQLDriverConnect'.
Helpdesk wilde in eerste instantie niet meewerken, want ; "hier gaat de systeembeheerder over"....Toen ik een beetje boos reageerde dat ons bedrijf nou ook weer niet zo groot is dat wij een aparte systeembeheerder hebben ( dat ik dat zelf min of meer ben ) en dat ik verdorie bijna 700 euro per jaar betaal aan onderhoud, heeft men mij toch geholpen. Misschien dat dat bij jou ook opgaat ?

Ik weet ook niet of jouw probleem dezelfde oorzaak heeft als bij mij ; bij mij kwam het echt omdat ik een netwerkje gemaakt had en mijn pc een andere naam gegeven had...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan