E-mails bewaren na upgrade Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuifje_007

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
Berichten
209
Ik heb Vista en gebruik Microsoft Outlook voor mijn inkomende en uitgaande e-mails. Ik bewaar al mijn e-mails van de afgelopen 3 jaar op mijn computer en tot nu toe heb ik 3800 inkomende e-mails bewaard. Als ik wil upgraden naar Windows 7, hoe kan ik dan 3800 e-mails (met bijlagen) bewaren?
 
Outlook slaat de mail op in een persoonlijke map. Deze map kun je kopieren naar een andere lokatie zodat de mail bewaard blijft.

In Outlook kun je links in de mappenlijst met rechts klikken op "Persoonlijke mappen"
In het schermpje wat zich opent kun je klikken op "Geadvanceerd"

Bij "Bestandsnaam" zie je dan het pad naar het pst bestand waar Outlook de mail in opslaat. Dit bestand kun je opzoeken in de verkenner en kopieren naar een externe schijf of USB stick. (Eerst Outlook sluiten, anders is het bestand in gebruik en kun je het niet kopieren)

Je kunt ook via Bestand -> importeren/exporteren het bestand exporteren naar een bestand met persoonlijke mappen. Eigenlijk is dat hetzelfde en maak je een kopie van het huidige bestand.

Onder Windows 7 kun je dan na de installatie van Outlook kiezen voor "importeren/exporteren" en dan exporteren uit een bestand met persoonlijke mappen.
Alle email/agenda/taken/contactpersonen worden dan weer terug gezet.
 
Het valt me op diverse fora op dat de gemiddelde PC gebruiker zijn persoonlijke mappen gewoon op de C: schijf bewaard. Op deze C: schijf bevindt zich ook de besturingsprogrammatuur, dus als er iets mis gaat ben je alles kwijt. Daarom het dringend advies mappen zoals Mijn documenten, Favorieten ed en ook je E-mail opslagmappen op de D: of : schijf te bewaren. Zie http://www.schoonepc.nl/instal/persoonlijke_mappen_en_bestanden_verplaatsen.html
 
Voor een gemiddelde gebruiker is dat stappenplan echt geen doen.
Verder vind het niet handig om partities te gebruiken ivm beperkingen van de schijfruimte.

Dan zou ik eerder adviseren om een aparte schijf hiervoor aan te schaffen.
Maar dit is best offtopic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan