PC blijft hangen bij Laadbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Guy

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2008
Berichten
12
Hallo,

Sinds gisteren heb ik een probleem met het opstarten van mijn PC. Gisteren in safe mode gestart (lukt niet met netwerkmogelijkheden), op malware gescand met Spybot en Malwarebytes, geen resultaten. Ook met ATF cleaner alle troep wegggegooid. Tevens systeemhertel verricht, resulteerde in niks. Ook heb ik weer eens de kast opengedaan en alles van stof verwijderd.

Vanochtend PC gestart, zonder USB apparaten, en hij startte merkwaardig genoeg keurig op. Bij inlogscherm toetsenbord en muis aangesloten en kwam in XP terecht. Tot verbazing zie ik dat mijn draadloos netwerk niet was geladen. Ik vermoed dus driver problemen met de draadloze kaart. Maar heb geen idee waar dat vandaan komt, virus?? Norton treft iig geen virus aan.

Aangezien deze gebeurtenis de tweede keer is binnen afzienbare tijd, wil ik graag een check op de PC gedaan hebben of in ieder geval niet meer tegen dit probleem aanlopen.

Ik heb vooraf geen recente updates, software en of hardware genistalleerd.

Ik kijk uit naar jullie reactie en dank jullie alvast voor de aangeboden hulp!!
 
Mijn ervaringen met Norton zijn erg slecht. meerdere keren meegemaakt dat Norton virussen doorlaat die elk willekeurig gratis pakket tegenhoudt. Mijn advies: verwijder Norton (daar is wel een speciale verwijder tool voor nodig die Symantec op hun web site beschikbaar stelt) en zet daar voor de volegden combinatie in de plaats:
_ AVG free voor de permanente bewaking
- Q-squared free voor de ad hoc/wekelijkse scan.
- en als firewall de standaard Windows firewall.

Het zou me niets verbazen dat als u A-Squared een volledige scan van de PC laat doen dat ie aardig wat troep vindt die Norton gewoon heeft doorgelaten
 
We gaan het vanavond bij thuiskomst eens proberen, maar ik vermoed dat het niet zal gaan aangezien ik geen netwerk heb. Misschien een kabel trekken vanaf de router of via mijn laptop installeren.

Dat laat onverlet dat ik graag wat meer opties of verklaringen ontvang voor mijn genoemde opstart problemen. Alle advies is van harte welkom.

Ik begijp dat ik ook de fouten kan controleren die windows aan het begin maakt??????
 
Check de Windows log file eens, met name de system log. (Start-Instelinggen-Configuratiescherm-Systeembeheer-Logboeken-Systeem) Daar staat wat er in windows zoal misgaat in hardware zowel als software.
 
Ook deze actie zal ik bij thuiskomst ondernemen. Kan ik de log file hier posten voor een kritische blik van jouw kant? Ik vermoed dat ik over te weinig know-how beschik.

Bedankt voor je berichten, wordt zeer gewaardeerd!!
 
Laatst bewerkt:
De system log is over het algemeen een heeeeeel lange lijst. Het gaat om de regels die als Fout (in rood) staan aangegeven. Dubbel klik met de muis op zo'n foutregel en dan verschijnt de inhoud. Die inhoud zou u een snap shot van kunnen maken (print screen knop op toetsenbord en dan plakken in een Word doc en dat toevoegen hier aan een message).
 
Mijn ervaringen met Norton zijn erg slecht. meerdere keren meegemaakt dat Norton virussen doorlaat die elk willekeurig gratis pakket tegenhoudt. Mijn advies: verwijder Norton (daar is wel een speciale verwijder tool voor nodig die Symantec op hun web site beschikbaar stelt) en zet daar voor de volegden combinatie in de plaats:
_ AVG free voor de permanente bewaking
- Q-squared free voor de ad hoc/wekelijkse scan.
- en als firewall de standaard Windows firewall.

Het zou me niets verbazen dat als u A-Squared een volledige scan van de PC laat doen dat ie aardig wat troep vindt die Norton gewoon heeft doorgelaten



Geregistreerd: 8 december 2008
Locatie: Maastricht
Afstand tot server: ±126.73 km
Als je nu 's wat meer vertelt over je pc,hoe oud is de hardware die erin zit e.d.
Je moet er van uitgaan dat 'n harde schijf gemiddeld 5 jaar meegaat,dat je CMOS-batterij óók een keer leegraakt en dus de pc kuren kan gaan vertonen bij opstarten als dit 't geval is.Als 't voortgangsbalkje bij opstarten blijft steken 't meestal 'n probleem met 't laden van een driver is,kortom aan de hand van deze dingen zou je een inschatting kunnen maken wat er evt. aan de hand zou kunnen zijn.
Nog even over dat A-Squared Anti-Malware,de reviews over dit product zijn niet al te best het schijnt ook goede programma's te blokkeren.
_________________


Bovenstaande is door een mega senior gepost op deze forum. Hij spreekt niet al te best over A-Squared?
 
Geregistreerd: 8 december 2008
.
Nog even over dat A-Squared Anti-Malware,de reviews over dit product zijn niet al te best het schijnt ook goede programma's te blokkeren.
_________________


Bovenstaande is door een mega senior gepost op deze forum. Hij spreekt niet al te best over A-Squared?

Hij zal wel voor Norton werken of zo :p

Het enige dat ik hier kan vertellen is dat ik in de afgelopen jaren 4x een situatie had dat een PC zo traag was dat de eigenaar dacht dat ie aan een nieuwe PC toe was. In alle vier de gevallen bleek Norton de vertrager te zijn. Nortons idee van internet bescherming is stomweg de verbinding dicht gooien. Maar wat veel erger was dan een vertraging is dat als er dan andere antivirus software opgezet werd bleek dat er niet één, maar een massa virussen en malware op zo'n PC zat die kennelijk door Norton gewoon doorgelaten waren. Met een product als A-Squared heb ik dat nog nooit mee gemaakt. Anti-Malware ken ik niet goed genoeg en kan ik dus ook niets over zeggen. Overigens lijkt het dat de bedrijven uitgave van Norton wel goed zijn werk doet. De ellende wordt bewaard voor de consumenten uitgave.
 
Akkoord. Wel een beetje off-topic. Mijn PC is tevens ook niet traag. Verder het gehele jaar eigenlijk geen probleem gehad met Norton 360.

Mijn probleem begint bij het opstarten waarbij de PC freezed gedurende het laadbalkje. Door te lezen op internet/helpmij en jouw hulp ga ik even de logboeken in om te achterhalen waar de oorzaak ligt. Mede door MSConfig te gebruiken met de optie Bootlog aan te vinken. Dit moet een logje geven met de opstartprocedure en hopelijk kan ik dan de foutmelding achterhalen.

Tevens verricht ik een scan met AVG, dat lijkt me voldoende als ik de ervaringen lees. Als ik internet aan de praat krijg doe ik ook een online scan.

Ik zal mijn bevindingen hoop ik in de loop van de avond te posten.

Groet Guy
 
Even terugkomen op het oorspronkelijke probleem. Ik heb zo iets een keer mee gemaakt met een PC en toen bleek het de driver van de draadloze ethernet kaart te zijn. Opgelost door eerst alle bestaande drivers van het apparaat te verwijderen en daarna de nieuwste drivers van internet gedownload en opnieuw geinstalleeerd. Als ik het me goed herinner ontstond dit probleem na een security update van windows (maar dat kan ook toeval geweest zijn)
 
Even terugkomen op het oorspronkelijke probleem. Ik heb zo iets een keer mee gemaakt met een PC en toen bleek het de driver van de draadloze ethernet kaart te zijn. Opgelost door eerst alle bestaande drivers van het apparaat te verwijderen en daarna de nieuwste drivers van internet gedownload en opnieuw geinstalleeerd. Als ik het me goed herinner ontstond dit probleem na een security update van windows (maar dat kan ook toeval geweest zijn)

Bij thuiskomst heb ik meteen de PC gestart. Wilde niet opstarten. Meteen de gehele kaart eruit gehaald (omdat ik al vermoedde dat de kaart het probleem was, nog geen logboek ingekeken of scans gedraaid). En ja hoor, PC startte direct op. Het bleek dat de kaart achteraf niet op wilde starten. Opnieuw geinstalleerd (onder andere m.b.v. cd) en werkt als een trein weer. Bedankt voor de aandacht en het gegeven advies.

Ik blijf evenwel Norton draaien ;).

Heb nog een probleem. IE7 wil nog wel eens crashen bij opstarten (taskmanager reageert niet). Ik beeindig het proces iexlorer.exe in taskmanager en daarna start IE7 goed op. Wat zou hier het probleem kunnen zijn?? (het lijkt me niet dat de kaart hierin problemen geeft??)

Oveirgens heb ik zojuist getracht de logboek in te kijken volgens jouw instructies. Daarin krijg ik geen toegang. Moet ik in veilige modus onder administrator inloggen of is er een andere manier om toegang te krijgen tot de logboeken?

Groet Guy
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor de tip inzake IE7.

Laatste: Oveirgens heb ik zojuist getracht de logboek in te kijken volgens jouw instructies. Daarin krijg ik geen toegang. Moet ik in veilige modus onder administrator inloggen of is er een andere manier om toegang te krijgen tot de logboeken?

Bedankt he :thumb:
 
start-> uitvoeren -> eventvwr intypen is een snellere weg om bij de logboeken te komen.

Dit hoeft niet in veilige modus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan