Filmpje maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

0maybe

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Berichten
21
Graag wil ik een filmpje maken... Ik heb een camcorder. Het enige probleem wat ik heb is dat ik geen inspiratie heb. Heb jij misschien een leuk idee? :)
 
Maak een film over iemand die een film wil maken , maar geen inspiratie heeft!
 
Kijk eens op youtube.. Daar stikt het van de filmpjes en misschien zo inspiratie opdoen...
 
Ik heb misschien wel een paar ideetjes voor je

1. Film maken van een spel
Je kan op je computer (geen cam recorder nodig) gewoon een filmpje maken van een spel, waar ook een beetje een verhaal aan zit. Bijvoorbeeld: http://www.tm-tube.com/video/11034/Ressurection+Of+The+Cops; deze heb ik zelf gemaakt.

2. Vuurwerkfilm
Wat ik dus ook ieder jaar weer doe, met oud en nieuw al mijn vuurwerk filmen dat ik afsteek en daar een filmpje van maken.

3. Een oorlogsfilm
Hierbij kun je vuurwerk gebruiken of special effects maken op de computer, om het te laten lijken of er dingen ontploffen of dat er geschoten word.

4. Een comedy
Als je een paar vrienden hebt dan kun je bijvoorbeeld een comedy maken, van droge humor tot echt goeie grappen.

5. Natuurfilm
Je kan opnames maken van de natuur en die dan op je computer bewerken om er een film van te maken.

En zo zijn er nog veel meer dingen te bedenken.
Een paar goeie tips:
- koop een statief: hier kun je je camera opstellen en word je beeld mooier dan dat je het uit de losse hand filmt. Te koop in diverse winkels, waaronder bijvoorbeeld Mediamarkt; bedrag ligt ongeveer tussen de 15 en 30 euro.
- zorg voor een goed verhaal over wat je wil filmen: want zeg nou zelf, als je zo maar gaat filmen zonder echt een verhaal bedacht te hebben dan word het niet echt wat denk ik.
- zorg voor een computer en een goed film bewerk programma: kan nog wel is handig zijn bij het maken van een langere film.

En verder wens ik je nog veel succes :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan