Audacity en Opnemen op CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Ik heb een gemist radioprogramma via het internet op mijn harde schijf geplaatst door gebruikt te maken van Audacity. Dat programma wil ik nu op een CD of CD-RW branden om het te beluisteren in de wagen of in de woning. Bij Audacity: de keuze tussen exporteren als MP3, als Wav of als Ogg vorbis (wat dit ook mag wezen?) maar aangezien mijn CD-speler zowel in huis als in de wagen geen MP3 kent probeerde ik met .wav. Echter zonder resultaat. Noch mijn huis-CD-speler noch mijn wagen-Cd-speler herkent de gebrande CD. Kan iemand mij zeggen hoe ik het nu moet aan boord leggen om dit bestand op Cd te branden om het dan op een gewone CD-speler te kunnen beluisteren?
 
Eerst exporteren als b.v. MP3 of Wave en dat bestand dan als Audio CD branden met b.v. Nero, dan wordt het opnieuw omgezet en is het wel af te spelen
 
mocht je geen nero hebben, dan kun je het doen met windows media player 11
 
Bedankt voor de tip. Ik had niet goed opgelet: had het bestand met Nero gebrand als Cd-rom(ISO) bestand: ik had over het hoofd gezien dat een gesproken radio-uitzending ook als Audio-CD moet gebrand worden. De CD kan nu inderdaad beluisterd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan