een ingewikkelde netwerk situatie in my home...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nathan Drake

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Berichten
2
Hoi Allemaal,
mijn eerste post hier, dus ik wens ook dat ik dit hier goed heb geplaatst.


ik heb een probleem, ik kom maar steeds niet uit hoe ik mijn netwerk moet aanleggen, welke apparatuur en al, aangezien ik geen netwerk dude ben :p

the problem:


Huis 1, daar is het internet aangesloten, daar zit de zyxel multi pc modem ook aangesloten, telefonie en al is daar... huis 1 en 2, zijn eigenlijk 1 huis, maar van de huisbaas moest er ooit ( voordat ik iets zag op deze wereld :p ) een "muur" komen waar de deur was waardoor je naar het andere huis kon...

dus ik heb ff lekker lang geleden een gat door die muur geboord... daar gaat mijn internet kabel doorheen, en in het 2e huis is dan mijn linksys wireless G routertje... daar zit ik meestal als ik gewoon ff rust wil hebben ( vinden mijn ouders ook niet erg ) dus daar staat ook nog een TV met een PS3...

Kortom ; dit alles heb ik gedaan om de PS3 van een Kabel Internet Verbinding te voorzien, want ik had eerst de WRT54G van linksys, en ik had ALTIJD lagg, en ALTIJD ging de verbinding weg, dus daarom heb ik nu met WRT54G2 een bekabelde verbinding naar mijn PS3 lopen...

wat zal ik nu doen, waardoor ik mijn PS3 ook gewoon van Internet kan voorzien? ( gamen met een draadloze verbinding is niet echt een goed plan... TBH )

Note..; in huis 1 op de zolder staat nog een pc die internet krijgt via een lange kabel, en in huis 2 staat ook nog een pc aangesloten met een kabel... ( die kan ik overigens wel met WIFI doen, geen probleem alleen ff WIFI sticky kopen )


en qua router zit ik te kijken naar een Apple airport extreme bijvoorbeeld... ook omdat ik gewoon een Imac ga aanschaffen...

en wat betreft Tele2 Fibrespeed, niemand weet wanneer hij hier in Rotterdam leverbaar is, nu nog niet tenminste :'(((
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan