Windows Server 2008 DHCP + Ziggo modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArdeZ

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
28
Hallo,

Sinds kort heb ik Ziggo alles-in-1 en ik vraag me nu af hoe ik het best om kan gaan met mijn thuisserver (Windows server 2008 DC en DNS rollen) en DHCP. Hiervoor had ik een ADSL aansluiting en gebruikte ik binnen DNS het IP van het ADSL modem als forwarder.

Op het Ziggomodem heb ik een Linksys WRT160N aangesloten voor draadloze toegang en toegang naar mijn server en PC's (UTP van modem in WAN poort) en de Linksys deelt nu via DHCP adressen uit. Dit werkt perfect voor mijn PC's (bedraad) en laptop (draadloos).

Eigenlijk wil ik op mijn thuisserver DHCP weer activeren zodat ik m.b.t. mijn lokale netwerk (automatisch) DNS op mijn thuisserver kan gebruiken. Uiteraard kan ik handmatig mijn thuisserver als DNS instellen op mijn PC's/laptop en vanuit daar forwarden naar het IP van de Linksys router. Dit wil ik graag automatisch hebben en daarnaast vind ik DHCP management in Windows wat toegankelijker.

Misschien is deze constructie onzin of kan het makkelijker, ik zoek daarom naar wat tips.

Alvast bedankt!
 
Als je Windows server altijd aan staat, dan zou ik DHCP server op je Linksys router uit zetten en Windows 2008 gebruiken voor DHCP en DNS.

Als DNS forwarder zou ik dan niet de Linksys instellen maar de DHCP van je provider.
 
Het werkt momenteel alleen als ik het kabelmodem op mijn Linksys aansluit op de WAN poort. De PC's worden aangesloten op de LAN poorten. Indien ik mijn server rechtstreeks aansluit op het modem krijg ik een IP adres toegewezen in de Ziggo reeks (en geen private 192.168.x.x reeks).

Daarom denk ik dat ik met 2 netwerkkaarten moet werken om te kunnen routeren. Heeft iemand ervaring met mijn gewenste constructie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan