w7 met xp koppelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

emielzij

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Berichten
207
Hallo,
Ik heb hier 3 computers.
2 comps met w7 en een met xp.
Die 2 computers met w7 heb ik al aanelkaar kunnen koppeling via dat werkgroup.
Maar die xp die wil ik daar nu ook bij koppelen alleen dat krijg ik niet voor elkaar.
Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
gr Emiel
 
Ik heb bij mij 1 computer met XP, 1 computer met XP/7 en een laptop met Vista/7 in een netwerk gelegd, eigenlijk niet veel speciaals voor gedaan.
De 3 zitten allemaal met kabel (en laptop daarnaast ook draadloos) in 1 hubkastje, en bij allen heb ik de naam van de werkgroep aangepast naar een persoonlijke naam (in mijn geval Regenboog6, naar Mastermovies) en vervolgens heb ik de schijven en mappen die ik wilde delen gedeeld gemaakt, en aangevinkt dat via het netwerk de mappen ook gewijzigd mogen worden.

Dan bij elk systeem in "deze computer" een netwerkverbinding gelegd naar de andere schijven.
Nu draait het prima, vanuit elk systeem/OS

Zo zou het moeten werken bij jou; overal eenzelfde werkgroep naam, en de mappen/schijven delen.

Succes!
 
Oke,
Ik ben nu ook weer wat verder gekomen.
Ik kan nu via de comp met w7 via het netwerk (mijn netwerklocaties) de naam zien van de comp en kan ik ook in de bestanden komen. Alleen via de comp met xp als ik dan naar netwerk ga zie ik de andere comps niet en via de andere comps zie ik de comp met xp wel.
gr Emiel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan