Supertrage gedeelde verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcnubcake

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Berichten
3
Hallo,

Ik zit met een vraag over iets dat me mateloos irriteerd.
Ik woon in een appartement met 2 andere mensen en een (weet niet wat ik heb) internetverbinding. Op het moment dat ik alleen thuis ben is 't een prima verbinding, maar op het moment dat een van beide andere mensen het internet gebruikt krijg ik een mega trage verbinding (soms duurt het bijna een kwartier om een website te openen). Wat is hier aan de hand? Ik zit zelf met een draadloze verbinding die dan weer aangesloten is op een speedtouch. Kan het liggen aan het feit dat ik een draadloze verbinding heb of heb ik misschien geen breedband?

grtz nubcake :p

P.S. voor degene die 't weten... ik speel wow heb daar normaal een latency van 0-200 ms (da's goed), als een van beide heren thuis komt heb ik een latency van soms wel 13000 ms :shocked:

btw ik weet niet of ik hier op 't goede forum zit :S
 
Als een van beide heren giga downloads doen, kun je dit verwachten.
Je kunt aan de eigenaar van de router vragen, of hij de bandbreedte per client kan knijpen, heb je allemaal een evenredig deel.

Je kunt het ook zelf proberen, als je de toegangsnaam en wachtwoord van de router hebt.
Meestal is dat dat een standaard. Google even naar de handleiding van betreffende router.
 
Ik heb geen idee wat die 2 op hun computer doen dus ik ga 't proberen ;)

thanks voor je hulp

//edit heb je misschien een site waar ik over dit "knijpen" zou kunnen leren? heb namelijk geen idee wat dat is en hoe het zou moeten xD ik heet niet voor niets nubcakeje :p
 
Laatst bewerkt:
start->uitvoeren->cmd->type ipconfig.
Op deze manier vindt je het adres van je router. iets van 192.168.X.XXX waarbij de X en staan voor hetgeen je gevonden hebt bij de gateway in de console.
Open een webbrowser en type in de adresbalk http://192.168.X.XXX

Nu verschijnt er een inlogscherm, waarvan je de gegevens even moet googlen, als je het type en model van je router weet.
Meestal zijn dat standaardwaarden, iets van admin en admin.

Als je erin bent, zit er ongetwijfeld een optie om de bandbreedte per adres te knijpen.

In het log kun je zien welke client's er gebruik maken van de aansluiting.
Als je nou allen een evenredig deel geeft, is het eerlijker.
Suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan