muziekbestanden te groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanHmaas

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Berichten
9
Hallo,
Ik heb een paar Flac bestanden (die bij elkaar horen en één CD vormen) naar WAV omgezet met dBpowerAmp. Nu wil ik ze met Nero Burning Rom ver.8 gaan branden en zegt Nero het zijn 85 minuten. En de tijdlijn eindigt dan ook ruim rood. Toch komt eea van één CD volgens de info en images die erbij zijn. Wie weet hoe ik dit oplos?
BVD
Han
 
Welkom op Helpmij!


Simpelste oplossing is een CD van 800Mb/90 minuten te gebruiken....
Alternatief kun je in Nero de "overburn" optie inschakelen... (hoewel 5 minuten misschien wel wat veel is..... 3 minuten wil vaak nog wel lukken...)
 
wat voor bitrate heb je gekozen met omzetten naar wav?

ik denk dat je ze zelf te groot heb gemaakt door een hoge bitrate te nemen
 
muziekbestanden

Bedankt voor jullie reakties.
Overburnen gaat inderdaad niet.
De omzetting is met default instellingen gedaan in dBpowerAmp. Ik zie dat ik veel te kiezen heb. Maar geen idee wat.
Wat ik met mp3 moet, weet ik niet.
 
wat voor bitrate heb je gekozen met omzetten naar wav?

ik denk dat je ze zelf te groot heb gemaakt door een hoge bitrate te nemen
Bij een Audio-CD heeft de kwaliteit van de inputbestanden niets te maken met de lengte van de uiteindelijke CD. Een track van 4:00min aan 40kbps gaat nog steeds 4:00m zijn.

Vermijd ook dat Nero er 2 sec pauze tussenplakt overal want dat is toch al snel weer een halve minuut erbij! Dan zou overburn nog succesvoller kunnen zijn.
 
Bitrate?

Bedankt James voor je reaktie. Alleen snap ik er nog steeds niks van. De bestanden komen van één cd. Zijn omgezet naar flac, en ik heb ze weer terug naar wav gebracht. Met default instellingen.En nu passen ze niet meer op één cd.
Het zijn overigens maar 6 bestanden. Jammer genoeg niet veel tijdwinst ivm overburnen.
Wat nu?
Wie weet wat te doen?
Han
 
Je hebt het al met een ander type CD geprobeerd? Je kunt van de originele CD toch zien hoeveel minuten hij in z'n geheel telt?
 
Je hebt het al met een ander type CD geprobeerd? Je kunt van de originele CD toch zien hoeveel minuten hij in z'n geheel telt?

Precies..... waarschijnlijk was die andere een 90 minuten CD....
 
misschien per ongeluk omgezet naar 48.000 hz ipv. 44.100 hz
al weet ik niet zeker of dit idd extra mb kost, alhoewel nero er dan weer een passende 44.100hz van zou moeten maken, of is er gekozen voor super audio cd ??


ik zou zelf trouwens gekozen hebben voor flac frontend http://flac.sourceforge.net/
om de flac om te zetten naar wav.
 
Waarom zet je Flac niet om naar Mp3 en kijkt met Nero of het wel past. Maar volgens mij kan Nero, ik heb 7, ook flac files direcht naar een cd zetten die je in je cd player kunt beluisteren.

gr. Lowie
 
Allemaal zeer bedankt voor de gewaardeerde opmerkingen. Ik zal op zoek gaan naar "grotere" cd's.
Han
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan