Internet/Netwerk valt telkens weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

spietos

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Berichten
115
Hallo,


Ik zit momenteel bij een vriend, en heb daar via een LAN-kabel mijn laptop aangesloten op zijn computer. Zijn computer ontvangt via de modem beneden ook via een LAN-kabel internet, en vervolgens via een splitter naar USB internetverbinding. Nu heb ik wel verbinding me zijn PC, en heb ik ook internet, maar om de zoveel tijd word ik er gewoon uitgegooit, en heb ik even geen netwerk met hem en ook geen internet dus.

Ik vind dit heel vreemd, ik wil gewoon continu verbinding behouden en er niet ondertussen uitgegooit worden.

Hoe kan dit?

1. We hebben de firewalls al uitgeschakeld.

2. Ik heb in mijn laptop het vinkje uitgeschakeld ("de computer mag dit toestel uitschakelen om energie te besparen").

3. Het ligt ook niet aan de kabel, we hebben diverse kabels geprobeerd. Ook de netwerkkaart kan het niet zijn, want thuis doet hij het prima.

4. We zitten beide in dezelfde thuisgroep; MSHOME

Ik draai Windows 7 en hij draait Windows XP. Maar dit probleem had ik eerder ook al met VISTA en een andere XP pc van me.

Opvallend is, wanneer ik mijn WLAN adapter ingeschakeld heb, maakt hij af en toe verbinding, maar wanneer ik die uitschakel bij mijn apparaatbeheer, dan krijgt hij helemaal geen verbinding meer met het LAN-netwerk, dus alsof hij de boel via WLAN regelt, terwijl ik toch echt een LAN-Kabel gebruik en ook wil gebruiken zonder mijn WLAN adapter ernaast.

Dus het probleem zit blijkbaar toch echt in de WLAN adapter die voor verbinding zorgt, maar ook weer stopt. Ik wil gewoon simpel via een LAN-kabel van PC naar PC verbinding krijgen met het internet, zonder de WLAN.

Iemand die dit snapt en weet hoe ik continu verbinding kan behouden? Ik weet dat het allemaal heel vreemd is, maar misschien dat iemand hier een oplossing voor heeft.

SCREENSHOT: http://img265.imageshack.us/img265/470/vreemd.png

Ik hoop het!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan