wachtwoord vraag verbinding maken met PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoba

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2001
Berichten
39
Hallo,

Ik heb het volgende probleem nl dat ik een melding krijg dat ik een wachtwoord moet invullen als ik vanuit een pc verbinding wil maken met een andere pc in hetzelfde netwerk.
In het schermpje wat ik te zien krijg is de gebruikersnaam in het licht grijs ingevult(dit is de naam van de pc waarmee ik verbinding wil maken en hierachter staat dan ook nog gast vermeld)
Op de plaats waar ik het wachtwoord moet invullen knippert de cursor.
Ik heb echter nooit enig wachtwoord ingevoerd.
Mijn netwerk ziet er als vogt uit:

PC 1 XP pro versie 2009 SP3
PC 2 XP home versie 2002 SP3
PC 3 XP home versie 2002 SP3

De melding van het wachtwoord invullen krijg ik als ik verbinding wil maken vanuit PC1 naar PC 2 en vice versa, vanuit PC1 en PC 2 kan ik wel op PC 3 komen maar vanuit PC 3weer niet in PC 1 en of PC 2 .
Ik heb al van alles afgezocht en aangepast zoals bv "restricanonymous" aangepast ,kwam dit tegen in een ander forum.
Maar ook bv een Window Resource kit geinstaleerd maar allen zonder succes.

Weet iemand de oplossing?

AD
 
Hallo,

Ik heb het volgende probleem nl dat ik een melding krijg dat ik een wachtwoord moet invullen als ik vanuit een pc verbinding wil maken met een andere pc in hetzelfde netwerk.
In het schermpje wat ik te zien krijg is de gebruikersnaam in het licht grijs ingevult(dit is de naam van de pc waarmee ik verbinding wil maken en hierachter staat dan ook nog gast vermeld)
Op de plaats waar ik het wachtwoord moet invullen knippert de cursor.
Ik heb echter nooit enig wachtwoord ingevoerd.
Mijn netwerk ziet er als vogt uit:

PC 1 XP pro versie 2009 SP3
PC 2 XP home versie 2002 SP3
PC 3 XP home versie 2002 SP3

De melding van het wachtwoord invullen krijg ik als ik verbinding wil maken vanuit PC1 naar PC 2 en vice versa, vanuit PC1 en PC 2 kan ik wel op PC 3 komen maar vanuit PC 3weer niet in PC 1 en of PC 2 .
Ik heb al van alles afgezocht en aangepast zoals bv "restricanonymous" aangepast ,kwam dit tegen in een ander forum.
Maar ook bv een Window Resource kit geinstaleerd maar allen zonder succes.

Weet iemand de oplossing?

AD

Hallo Ad,

Zitten de computers in dezelfde workgroup?? Misschien dat je dit even kunt controleren. Wat het ook misschien kan zijn is als volgt:

Ook zijn in xp accounts zonder paswoord standaard uitgeschakeld voor networkaccess wellicht dat je hier ook even naar kunt kijken. Misschien dat het ook een optie is om even je ipconfig /all instellingen per pc te posten.

Succes

Met vriendelijke groet,

Olaf Verweij
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Olaf,

Alle PC" s zitten in hetzelfde netwerk,ze zien elkaar ook gewoon.

hier de gegevens van config all van PC 1:C:\Documents and Settings\Ad H>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Hoe ik in XP accounts zonder paswoord standaard uitgeschakeld kan vinden voor networkaccess weet ik niet

Ik hoop dat je er wat mee kunt


Gr Ad
 
Laatst bewerkt:
Heb je de hdd"s van de andere en je eigen pc gedeeld??
 
Heb je de hdd"s van de andere en je eigen pc gedeeld??

Hoe simpel kan het zijn:eek::eek::eek::eek:
Heb overal naar gekeken behalve deze instelling:(:(:(

THKZ AD :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan