windows moviemaker

Status
Niet open voor verdere reacties.

aniko

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2009
Berichten
6
Ik heb een bandje dat is opgenomen met een andere camera en importeer dit via mijn camera
in windowsmoviemaker. Tijdens het importeren is er niets aan de hand maar als het dan voltooid is worden de filmstukjes superversneld afgespoeld. Iets wat twee minuten duurt duurt nu nog maar amper 7 seconden!! kun je dus niets mee. Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen. Besturingssysteem is windows vista. Als ik eigen opgenomen bandjes importeer
gaat het wel normaal. Ik snap er helemaal niets van. Dus help a.u.b.!!!!
 
Het is inderdaad een vreemde bug maar ik zou je aanraden om de video via de originele camera of via de SD kaart te kopieren. je kunt ook proberen om de film eerst naar de harde schijf te zetten en dan te importeren. als het niet werkt bekijk dan het filmpje met de originele camera, als hij dan ook al te snel loopt dan ligt dit dus niet aan movie maker :p

:thumb:
 
Hoi,

Aangezien ik alles via windows moviemaker doe heb ik even geen idee hoe ik dan
de film eerst op de harde schijf kan zetten. Kun je me dat misschien uitleggen??
Verbind ik dan de camera via de usb kabel of toch via die E-aansluiting?? en dan verder??
En als dat dan gelukt is hoe importeer ik hem dan in wmm?? hoop dat het geen al te domme
vragen zijn...............
 
Het kan zijn dat de opnames in Long-Play zijn gemaakt, en dat jouw camera of Moviemaker op Normal-(Standard) Play staat. In Moviemaker kun je dat instellen voor het capturen. Maar het kan ook zijn dat er een klein verschil zit tussen beide camera's, waardoor je geen tapes met een andere camera kunt inladen.
 
Kun je me zeggen waar je dat kunt instellen in WMM?? ik kan het niet vinden. En hoe zie
ik of ik in longplay heb opgenomen?? wist nl. niet eens dat dat kon. In ieder geval al bedankt voor het meedenken.
 
Het lijkt erop dat je geen LP/SP instelling kunt doen in Moviemaker, alleen op de camera. Dat zit denk ik ergens in een menu. Als dat het niet is: gaat het hier om een DV bandje? of wat is het formaat vd opname? En welk type camera?
 
Het gaat om een DV bandje. Camera is Samsung. Het is uiteindelijk gelukt om alles
goed in wmm te zetten (steeds verwijderd en opnieuw geïmporteerd). Dus wij blij..blijkt
het geluid niet goed te zijn.........zucht...wordt er een beetje moe van. Maar hier in het dorp
iemand gevonden die dit allemaal wel heel interessant vond, dus die heeft nu alles mee
naar huis genomen om te kijken of ie erachter kan komen waar het aan ligt. Mochten we
erachter komen dan zal ik het zeker hier melden. Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan