Probleem met DNS-configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikosman

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Berichten
11
Hallo allemaal,

Ik zit hier thuis met een probleem, eigenlijk 2.
er staat hier een (voor een thuisnetwerk) vrij uitgebreid netwerk,
bestaande uit 2 werkpc's, 1 'normale' pc en 1 laptop.

De werkpc's zijn met een lankabel aangesloten op het netwerk, de normale pc via zogenoemde homeplugs en de laptop via het draadloze netwerk.
de verbinding met internet werkt prima op de werkpc's en laptop, de normale pc heeft nog wel eens kuren, deze zijn er al langer. Ik heb er eerder nooit iets aan gedaan omdat ik meestal op de laptop bezig ben.

Pas geleden heb ik een internet-radio aangeschaft, die hetzelfde probleem heeft als de normale pc, namelijk een probleem met de DNS-server/configuratie. Ik zal een afbeelding van de foutmelding toevoegen.

Ik had al eens gegoogled op het probleem, en verschillende oplossingen gevonden, alleen durf ik niet te veel veranderen, omdat ik bang ben dat ook de werkpc's hun verbinding kwijtraken. Dat zou pas een echt probleem worden..

Kent iemand dit probleem? en hoe kan het dat de radio, die overigens via het draadloze netwerk werkt, het probleem hebben en de laptop niet?
Als er meer info nodig is hoor ik het wel!

Alvast bedankt,
Niek

Nog wat info:
Router: Sitecom Wireless 300n XR
4x Vista
Homeplug: cisco linksys (PLTE200)
 

Bijlagen

  • DNS-Config.jpg
    DNS-Config.jpg
    33,4 KB · Weergaven: 56
Laatst bewerkt:
Probeer op de Internet-radio de DNS-servers van Opendns vast in te stellen.
Dat zijn:
208.67.222.222
en
208.67.220.220

Ditzelfde zou je trouwens ook op pc's kunnen proberen die óók DNS-problemen hebben, en kijken of dat helpt.

Succes,

Tijs.
 
Is er nog nieuws of mijn tip wat geholpen heeft?

Tijs.
 
Wat jammer toch dat men meestal die moeite niet neemt:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan