ISO om zetten naar VOB

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaikke

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
501
Beste helpers.
Ik heb een ISO film gedownload van 7,7 GB , dus dubbel layer? maar ik bezit geen brander voor dubbel layer, wil nu via DCD Shrink deze film verkleinen naar 4,2 GB.
DVD shrink kan geen ISO lezen, hoe kan ik deze film verkleinen, of hoe kan hem omzetten naar een VOB bestand? die Shrink wel kan lezen.

Bedankt alvast.
 
Mount de .iso eens met bijvoorbeeld deamon of een dergelijk programma. De iso word dan gewoon gezien als dvd en die kan je wel inladen met shrink.
 
oeps,hele snelle reactie,maar MOUNT ????? is voor mij beetje onbekend iets, ben toch nog teveel LEEK.
Help me svp beetje verder.!!
Bedankt hoor.!
 
Ok, download deamon tools: http://www.filehippo.com/download_daemon_tools/
Installeer en maak een virtuele drive aan. Die optie krijg je na de instalatie.

Je hebt nu een virtuele cd/dvd drive die exact hetzelfde werkt als een echte drive met een echte cd/dvd.

Klik met rechts op het icoon links onder in beeld (de bliksemflits) en ga daar naar de aangemaakte drive. Kies voor mount image en blader naar je .iso. Die open je.

Nu kan je bij deze computer zien dat je "nep" drive een "nep"dvd bevat en die kan shrink openen zodat je die kan verkleinen voor op een normale schijf.
 
Beste helpers.
Ik heb een ISO film gedownload van 7,7 GB , dus dubbel layer? maar ik bezit geen brander voor dubbel layer, wil nu via DCD Shrink deze film verkleinen naar 4,2 GB.
DVD shrink kan geen ISO lezen, hoe kan ik deze film verkleinen, of hoe kan hem omzetten naar een VOB bestand? die Shrink wel kan lezen.

Bedankt alvast.
jaikke, even los van het goede advies dat Lita112 je gaf, adviseer ik je om je tweemaal te bedenken alvorens je deze film gaat shrinken. Als je wat extra's ervanaf redeneert, (dat varieert van film tot film) moet je de film met Shrink tot een m.i. onaanvaardbaar percentage verkleinen 60 / 65%. Dat levert een zodanig beroerd beeld op (fletse kleuren) dat je je volgens mij 120 minuten zit te ergeren. Alsof je naar een bak water kijkt waarin wat inktdruppels zijn gespoten.
Beter is voor een paar tientjes een double layer brander te kopen en het dan nog eens te proberen met een DL schijf.
Gaat het je puur om het zien van deze 'hot' movie omdat íe zo nieuw is (er zijn mensen die niet kunnen wachten met het bekijken van een film en nemen zelfs de eerste en de beste camversie voor lief) dan heb ik helemaal niets gezegd en kun je deze posting al niet geschreven beschouwen.

Persoonlijk vind ik shrinken van de (hoofd)film tot 70% nog net, maar dan ook maar nét aanvaardbaar om naar te kijken.
 
Laatst bewerkt:
Daarbij komt nog dat je de .iso natuurlijk zonder te branden ook gewoon op de pc kan kijken. Immers je laad deze in als zijnde echte dvd en die kan je dus ook gewoon bekijken.

Maar inderdaad, hij moet wel erg vekleind worden. Wil je dat echt gebruik dan een rw dvd, kan je die in ieder geval nog wissen als de kwaliteit te beroerd blijkt en gebruiken voor iets anders.
 
lang geleden dat ik shrink gebruikt heb

soms zitten er meerdere talen op dvd de overbodige talen verwijderen
extra kan je ook verwijderen

dan hou je naar mijn normen toch een film over die goed te bekijken valt:D
 
@Ibiza: ik vond het al zo lang duren voordat er een reactie kwam zoals de jouwe. Ik gebruikte in mijn bericht niet voor niets de 'kreten' m.i. en persoonlijk. Ik denk dat over de gevoelsmatige kwaliteitsbeleving verrekte slecht valt te discussiëren, misschien vergelijkbaar met een merk en type auto? De één vindt 'm mooi, de ander niet om aan te zien.
Ik geef je echter gelijk!
Over smaak valt niet te twisten, dat is een persoonlijke beleving van een ieder.
Ik denk dat TS maar een schijfje van een paar duppies moet gebruiken of, zoals Lita112 schrijft, een RW'tje gebruiken, dan kan íe zelf oordelen, maar een DL shrinken naar een DVD5 ? De koude rillingen lopen over mijn rug als ik terugdenk aan mijn shrinks van DL (= of > 120 min.) naar DVD 5. Bij mij ligt de grens echt op om en nabij de 100 minuten -hoofdfilm- om te shrinken.

Talen zetten qua gigaatjes geen zoden aan de dijk.
 
Laatst bewerkt:
Voor het geval je de film op je pc wil kijken, iso kan je ook openen in winrar en vervolgens uitpakken. Daarmee voorkom je het mounten.
 
oeps, wat een discussie zeg op mijn vraag, maar ik moet jullie wel mededelen dat iedereen gelijk kan hebben op een dvd 9 naar dvd 5 shrinken dat er dan veel kwaliteits verlies kan zijn,maar wat ik aan film heb,is een Concert van Cliff Richard, deze heb ik nu op dvd 5 gezet, en de kwaliteit zal best minder zijn dan dvd 9, maar voor mij en meerdere die ik deze dvd heb gegeven ,zijn ZEER positief over de kwaliteit,
Dus HEREN stop svp deze zinloze discussie, zoals reeds eerder door iemand aangegeven, bepaal de eind gebruiker het resultaat,
De TIP is en WAARSCHUWING is heel fijn, maar verder stop discussie.
Allen toch bedankt.:thumb::thumb::thumb:
 
@jaikke, de discussie is niet zinloos, maar eerder waardevol. Dit ís een soort van discussieforum en naast het proberen te helpen van anderen is het juist wel grappig om te discussiëren over bepaalde vragen. Daar wordt namelijk iedereen wijzer van.
 
Laatst bewerkt:
@ Jaikke,

De vraag staat op opgelost, maar hoe heb je het nu uiteindelijk gedaan? Gemount?
 
Ja, ik heb het gedaan via jou opgave, eerst Deamon geinstalleerd, en via daar DVS Shrink, en echt joh het resultaat is gewoon perfect.
Perfect en Bedankt, Jaikke.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan