Plotseling geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

1nevitable

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Berichten
7
Hallo,

1 week geleden kwam ik terug op mijn kamer, zet mijn computer aan en wil wat muziek gaan luisteren. Het rare was dat er geen geluid meer was. Wat nog raarder was, is dat alle instellingen correct waren (ik had ook niets veranderd) de drivers werkte correct, stroom was goed etc.

Toen heb ik op internet wat gezocht en uiteindelijk tot het besluit gekomen op mijn audio drivers te verwijderen, want Vista zou ze wel opnieuw vinden.

Ik start mijn pc opnieuw op, en hij bij apparaatbeheer komt er maar 1 driver terug (waar er eerst 2 dingen stonden), en ik heb nog steeds geen geluid.
Er staat nu bij mijn apparaatbeheer: High Definition Audio Apparaat. Werkt correct.
Ik weet alleen dat er ook nog een 2e iets heeft gestaan.

Ik heb Everest gedownload, en bij Multimedia, PcI/ PnP Audio staan deze twee dingen aangegeven:
Analog Devices AD1985 @ Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3] PCI
ATI Radeon HDMI @ ATI RV620 - High Definition Audio Controller PCI


In vervolg hierop heb ik de laatste Realtek AC 97 Driver gedownload voor Vista, geinstalleerd, en toen stond er bij apparaatbeheer ook een 2e driver: Realtek AC'97 Driver - Werkt correct.

Echter nog steeds geen geluid.

Een vriend van me zei dat ik een audio driver moest zoeken van mijn moederbord, een ASUS P4C800 Deluxe. Ik heb gezocht en gezocht, maar kan nergens een driver vinden voor windows vista. Toen heb ik een XP driver geprobeerd, en die kon ik niet installeren omdat ik een foutmelding kreeg 'wrong operating system'.

Mijn probleem is dus nu nog steeds: geen geluid.

Wat ik raar vind is dat het opeens een week geleden het niet meer deed, en dat het voorheen altijd goed heeft gewerkt (en toen had ik ook al vista).

Hopelijk kan iemand hulp bieden.

Mvg,

Daan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan