Internetsnelheid wordt verdeeld per pc ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JE_RRY_

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Berichten
34
Hallo allemaal,

Ik heb een internetverbinding van 3 mbt/s bij ziggo.
Daarnaast heb ik een draadloze netwerk waarbij 2 pc internetverbindingen hebben.

Ik vraag me dus af of of die 3 mbt/s nou verdeeld wordt over mijn 2 pc's ?
dus pc 1: 1.5 mbt/s en pc 2 ook 1,5 mbt/s

Want ik wou van plan om een internetsnelheid van 20 mbt/s te nemen,
dus ik dacht dn per pc krijgen dus een internetverbinding van 10 mbt/s

Misschien heb ik het fout hoor, dus ik wil jullie vragen of dit nou juist is.

Alvast bedankt !
 
Nee, de bandbreedte wordt niet automatisch "eerlijk gedeeld"...
Wel zijn er talloze programma'tjes te vinden om snelheden aan systemen toe te wijzen...
Maar is dat altijd handig?

Als PC 1 een film aan het downloaden is (wat veel bandbreedte vraagt) en PC 2 zomaar wat aan het browsen of emailen is (wat weinig vraagt), zou het zonde zijn als de eerste dan geclipt werd op de halve snelheid....

In een downloadprogramma als uTorrent kun je een maximum up en downloadsnelheid instellen zodat er voor de ander ook nog wat overblijft......
 
Nee, de bandbreedte wordt niet automatisch "eerlijk gedeeld"...
Wel zijn er talloze programma'tjes te vinden om snelheden aan systemen toe te wijzen...
Maar is dat altijd handig?

Als PC 1 een film aan het downloaden is (wat veel bandbreedte vraagt) en PC 2 zomaar wat aan het browsen of emailen is (wat weinig vraagt), zou het zonde zijn als de eerste dan geclipt werd op de halve snelheid....

In een downloadprogramma als uTorrent kun je een maximum up en downloadsnelheid instellen zodat er voor de ander ook nog wat overblijft......

Bedankt voor je reactie!!

Maare is het beter om een 20 Mbt/s te nemen als ik 3 pc ipv 2 neemt, ben van plan om een pc in de woonkamer te plaatsen.
 
bedankt voor je reactie!!

Maare is het beter om een 20 mbt/s te nemen als ik 3 pc ipv 2 neemt, ben van plan om een pc in de woonkamer te plaatsen.

niemand weet het antwoord op of is dit een domme vraag?:(
 
Als je draadloos gaat surfen dan zal je vaak al geen 20 Mb meer halen, hoe verder je van je accesspoint komt en hoe meer beton er tussen zit. De geadverteerde 20 Mb/s is trouwens een maximumwaarde, geen gegarandeerde. Snel internet werkt trouwens gewoon prettiger, dus waarom zou je niet voor 20 MB/s kiezen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan