DVD's branden, welk type bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hildeb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2009
Berichten
1
Hallo allemaal,

Voor een schoolopdracht moet ik een grote oplage dvd's branden, met daarop een film van ongeveer 1,5 uur. Deze film heb ik gemaakt in het programma Ulead Video Studio.
In dit programma heb ik verschillende opties voor het opslaan van de film, ik weet alleen niet welke ik moet kiezen.
Vorig jaar heb ik een gelijksoortige DVD gemaakt, in MPEG-2, omdat hierbij de kwaliteit van het beeld het beste was. Dit leek mij dus perfect voor een DVD!

Echter kreeg ik hierover veel klachten, omdat veel DVD's niet afspeelbaar bleken te zijn.
Deze DVD's hebben we getest op andere computers, waar ze het gewoon deden!

Mijn vraag is nu, welk type bestand kan ik het beste kiezen, zodat iedereen het af kan spelen, en het ook nog een beetje goede kwaliteit is?
Ik heb al .wmv HD geprobeerd, maar dan is het beeld niet bepaald scherp.
MPEG-2 Is dus denk ik ook niet echt een optie, tenzij ik iets kan veranderen bij het branden van de DVD's?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik heb het web al flink afgespeurd!

Mvg, Hilde
 
Hildeb,
Branden op de langzaamste snelheid (4x) geeft een beter eindresultaat op
"andere" DVD spelers (niet aan PC gerelateerd)
Op bijv 16x gebrande DVD's wil het nog wel eens voorkomen dat het begin
van de film nog wel goed te zien is maar later het hakkelen van de film begint. (freeze frames)
grtz gerrit
 
voor de beste uitwisselbaarheid moet je toch mpeg2 hebben
maar dan wel volgens de dvd standaard en dat houd in dat je 2 mapjes krijg op je pc
VIDEO_TS en AUDIO_TS
in de eerste zitten .VOB, .BUP en .IFO bestanden -- de audio map is leeg maar wel belangrijk.
brand dan met een brandprogramma dvd-video (dus niet als data branden).
sommige programma's hebben de optie om een schijfje niet af te sluiten (dan kan er later nog wat bij.
een dvd-video moet wel afgesloten worden (ook wel finalize genoemd)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan