Beeld wordt afgesneden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lmvandergraaf

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2005
Berichten
13
Het Kerstprogramma voor ons bejaardenhuis moet ik als film/videobestand op DVD aanleveren. Het bestaat uit dias wáar ik met Photofiltre coupletten van kerstliederen op heb aangebracht en een diaklankbeeld dat ik heb ingescanned en met Audacity van geluid heb voorzien,
Ik heb een proefstuk gemaakt en tot mijn schrik zie ik dat de 'beelden bij het projecteren via beamer links en rechts en boven en beneden een stukje worden afgesneden, waardoor de eerste en laatste letters van de coupletten maar half op het scherm komen. Ik krijg hetzelfde beeld op mijn flatscreen TV. Maar op mijn laptop heb ik wel het complete beeld!
Hoe krijg ik dat nu ook op het projectie doek of op m'n TV?
 
Heb je al geprobeert de resolutie hoger of lager in te stellen? Kreeg hier laatst dezelfde vraag alleen dan met een laptop (Stage beheer). Resolutie hoger gezet en het was opgelost.

Bij voorkeur een resolutie die minder breed is. (Bijvoorbeeld: Dus i.p.v. 1280 x 800 1024 x 800 (of 900))
 
Heb je al geprobeert de resolutie hoger of lager in te stellen? Kreeg hier laatst dezelfde vraag alleen dan met een laptop (Stage beheer). Resolutie hoger gezet en het was opgelost.

Bij voorkeur een resolutie die minder breed is. (Bijvoorbeeld: Dus i.p.v. 1280 x 800 1024 x 800 (of 900))

Beste Johan,

Voor alle zekerheid, want dit is een nieuw terrein voor mij: bedoel je dat ik de resolutie van mijn laptop-scherm moet vergroten of verkleinen VOORDAT ik deze dia's-met-tekst maak?
Dus bij de volgende poging?
Of kan ik de dia's die ik al heb, kopieren, plakken in een nieuw, zwart gemaakt document, dan iets verkleinen (omkadering van het geplakte beeld kleiner maken) en dit als definitieve afbeelding / dia in het project opnemen?

Ik zal beide proberen, zo nodig.

In elk geval: hartelijk dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan