DVD rippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul1984

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2006
Berichten
103
Ik wil graag een moodtape maken, maar wil daarvoor beelden gebruiken van een DVD (gekopieerd). Kan ik een DVD rippen? Hoe kan ik de DVD-beelden gebruiken voor bijv. Pinnacle?
Is hier een programmaatje voor?
 
Laatst bewerkt:
met dvd2avi kan je je dvd rippen. Deze extensie wordt door de meeste videobewerkers ondersteund.
 
Sorry, ik ben echt een nono op dit gebied. Kan je iets meer toelichten?
thnx

Met dvd2avi kan je je dvd omzetten naar een divx(avi), vrijwel elk videobewerkingspakket kan daarmee overweg. Ook in pinnacle kan je deze avi bewerken en doen wat je ermee wilt.
 
Met dvd2avi kan je je dvd omzetten naar een divx(avi), vrijwel elk videobewerkingspakket kan daarmee overweg. Ook in pinnacle kan je deze avi bewerken en doen wat je ermee wilt.

Thanks. De kwaliteit is echter slecht als je ript. Of is hier een oplossing voor?
 
Dan zou je kunnen kijken bij de instellinge of je de videobitrate kan aanpassen, rond de 1500 bitrate levert een zeer goede resultaat op.
 
Met DVD2avi kon ik geen goede kwaliteit krijgen.

Ik heb nu eerst gedecrypt met DVD Decrypter en vervolgens het .VOB- bestand geconvert met http://www.convertvobtoavi.com/. Goede kwaliteit, gratis en simpel te gebruiken.

Dank voor de tips!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan