• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Paginaveld filteren draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paradoxx

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
135
Goedemiddag,

Bijgesloten een excel blad met draaitabel.

Dit gebruiken we voor de planning van producten voor volgend jaar.

Klanten bestellen bij ons voor volgend jaar verschillende producten in nog meer verschillende potmaten.

Om dus een snel inzicht te krijgen en een echte planning te maken doen we dit met een draaitabel.

Ik zou graag willen dat de pagina velden teelt en verpakking gefilterd worden.
Op het moment dat ik voor teelt 1 kies, moeten in het pagina veld verpakking alleen die verpakkingen verschijnen die een waarde hebben. Verpakking die dus niet van toepassing zijn op die teelt wil ik dus niet zien.

Hoe? Ik heb met de veldinstellingen al lopen spelen maar dat mocht niet baten.

Alvast bedankt voor de moeite!!
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xls
    63 KB · Weergaven: 46
Kun je dat niet veel sneller/simpeler doen met een Autofilter op je tabblad Data? Als je dan filtert op "Teelt 1" zie je bij verpakking alleen maar gevulde cellen staan?

Of snap ik het niet?
 

Bijlagen

  • voorbeeld(2).xls
    63 KB · Weergaven: 22
Klopt, alleen heb je dan niet een compleet overzicht van de complete looptijd van die teelt.

Ik heb, zoals je in het voorbeeld bestand ook kan zien, daar wel een autofilter opzitten. Alleen wat je dan krijgt is een lange lijst waarbij het overzicht ook ver ze zoeken is.

Vandaar mijn vraag of ik de overbodige gegevens in een van de pagina veld filters kan verbergen.
 
Ik heb de opzet van de draaitabel wat aangepast....misschien is dit wat je bedoelt?
 

Bijlagen

  • draaitabel babo.xls
    67 KB · Weergaven: 36
Bedankt voor de input BB, maar dit is niet wat ik wil.

Doel van de opzet van de draaitabel is een overzicht te creeren, van de teelt per potmaat, zodat dit op 1 a4 kan.

Ik kan zelf genoeg spelen met een draaitabel en de overzichten creeren die ik wil. Collega's van mij zijn minder ervaren in excel en draaitabellen. En om deze nu cursussen te gaan geven om ze te leren draaitabellen te gebruiken.

Als het niet kan wat ik wil, dan is dat toch ook een antwoord.
 
Er is natuurlijk wel iets te maken met formules.....of is dat geen optie?
 
Kun je misschien eens een simpel voorbeeld uitwerken zoals je het graag zou willen zien?
 
Ik zal eens kijken of ik iets in elkaar kan zetten.

In een ander software programma is wel zo een soort filter. Misschien dat ik dat even als voorbeeld hier neer kan zetten.

Dit doe ik morgen even want heb er helaas nu geen tijd voor.
 
in de draaitabel zelf kan je dit niet voor elkaar krijgen, dus doen we het ernaast in die 3 groene cellen C1:C3.
Als je voor teelt, verpakking of status zelf al iets bepaald hebt, dan blijven niet alle opties voor de andere over. In de macro "Valideren" worden alle keuzes die een aantal<> 0 opleveren in 3 bereiken gekopieerd helemaal rechts in je werkblad (IT:IV) en daar zijn 3 gedefinieerde namen aan gekoppeld, die in de validatie van de cellen C1:C3 gebruikt worden.
Heb je dus nog geen keuze gemaakt voor teelt of verpakking of status (want er staat nog "(Alles)" in die cel in de B-kolom, dan kan je de nog mogelijke opties selecteren in de groene cel ernaast. Heb je dat gedaan, dan zal door een change-event dat gekopieerd worden naar de B-kolom en worden nieuwe validaties berekend.
Wil je toch terug naar alle opties voor 1 van die 3 cellen, kies dan in de B-cellen voor "Alle Categorien"

Lijkt dit er meer op ?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld(1).xls
    90 KB · Weergaven: 39
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan