met welk bestanden dvd maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coup

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Berichten
4
Hallo,

Ik ben al een hele tijd aan het proberen om oude filmjes via Dazzle en Pinnacle 10.8 op dvd te krijgen. Het lukt me inmiddels om ze op de pc te krijgen (geen andere mogelijkheid om in Mpeg bestand op te slaan via Dazzle). Ook het branden op dvd leek goed te gaan, maar op tv kon ik de beelden niet versneld voor uit spoelen.
Het lijkt of herkent de dvd speler het niet als videobestand? Vervolgens heb ik alles omgezet naar AVI en toen lukte het versneld voor uit spoelen wel. Dit nam echter zoveel ruimte in beslag dat ik maar 33 minuten kon branden op dvd.

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Pinnacle slaat de bestanden op in een map Video_TS met daarin VOB bestanden, IFO en BUP bestanden.

Kan iemand mij helpen: welke bestanden moet ik op dvd zetten zodat de dvd ook nog versneld vooruit kan spoelen en de beste kwaliteit gehaald kan worden?
Ik ben een leek, dus graag (voor mij) begrijpelijke uitleg....

Alvast bedankt,
groeten Ingrid
 
niemand?

Is er niemand die mij kan helpen?

Het lijkt voor iemand anders misschien een simpele vraag maar je zou mij erg helpen met een antwoord...

groeten
Ingrid
 
In Nero Express kiezen voor Video DVD en dan alles uit de map Video_TS op je harddisk toevoegen en dan branden.

De map Audio_TS ongemoeid laten en NIET mee branden
 
In Nero Express kiezen voor Video DVD en dan alles uit de map Video_TS op je harddisk toevoegen en dan branden.

De map Audio_TS ongemoeid laten en NIET mee branden

Bedankt voor de reactie. Ik heb het geprobeerd, het branden lukt (weer) wel maar versneld vooruit spoelen nog steeds niet.

Reacties blijven welkom...

groeten
Ingrid
 
Het is helaas nog steeds niet gelukt. Ik heb ook geprobeerd om een AVI bestand te branden. Ik kon maar een half uur op dvd zetten maar het versneld vooruitspoelen lukte wel. Omdat ik langere films heb, is dit niet de oplossing.
Wie heeft nog een idee ? Kan het misschien aan de software van Pinnacle liggen ? (daarmee zet ik de video op de pc).

Alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan