DVD kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

putifar

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
Berichten
44
Ik heb een DvD +R gekopieërd met Nero.
Op mijn PC speelt de dvd maar als ik de DVD in de DVDspeler steek komt op het scherm : onbekende schijf.
Ik heb gekopiëerd van een DVDrw naar een DVD +r.
Het was een toneel opname welke ik met mijn camera gemaakt had en op een bestand geïmporteerd.Beelden MPEG 2.
Mijn DVDspeler speelt DVD+r af.
Ik heb op Nero "schijf kopiëren" genomen.
Op de schijf staat wel degelijk een kopie aangezien ik op mijn PC alles kan bekijken.
Hopelijk is deze uitleg voldoende. Alvast bedankt.
_________________
 
Een Computer -DVDspeler herkent meer soorten bestanden, een standalone-DVDspeler herkent een schijf alleen als die volgens de 'DVD-Video' standaard is gemaakt. Het zou kunnen dat jouw schijf geen echte DVD-Video is. Dat kun je zien door 'm in de computer te verkennen (R. muis op de stationsletter). Als je dan een Video_TS en Audio_TS map ziet is het DVD-Video, anders niet.
In dat geval moet je een DVD-video maken in Nero (film maken heet het daar geloof ik, en dan de bestanden van de DVD importeren).
 
welke nero gebruik je ?
nero zet het standaard op booktype dvd-rom en moet zijn dvd+r
dvd rom snapt mijn dvd speler niet :)
 
In schijf verkennnen via rechtermuis zie ik nergens stationletter staan.
op eigenschappen van de DVD staat :
type :Cd station
bestandssysteem UDF
 
Ik bedoel dat je via Start>Deze Computer naar de stationsletter (D, of E , of..) van je DVDspeler moet gaan (terwijl de DVD er in zit).
Daar klik je met rechts op, en dan op Verkennen. Dan zie je wat er op de DVD staat.
 
Heb ik gedaan en krijg als resultaat :
MOV 2 en MOV 3 De film bestaat uit twee delen.
 
Juist ja, Dit soort bestanden zijn idd niet met een DVDspeler af te spelen. Je moet ze eerst omzetten, en er DVD bestanden van maken (zie boven) Als je DVD speler Divx bestanden kan afspelen volstaat omzetten naar AVI met DIVX of XVID codec, en branden als een data DVD. De afmetingen moeten bij DVD-Video 720X576 zijn, en bij AVI 640 x 480. Omzetten kan met FormatFactory of Superconverter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan