USB-USB verbinding tussen 2 PC's?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Decibert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Berichten
2
Ik ben in het bezit van twee PC's, één met Vista en één met XP. Ik verplaats dagelijks vrij grote hoeveelheden data van de één naar de ander. Dit doe ik via mijn draadloze netwerk, wat prima werkt. Alleen zou ik het het liefst anders opzetten:

De twee PC's verbonden rechtstreeks bekabeld met een goeie snelheid én met beide onafhankelijk van elkaar verbonden met internet via mijn draadloze router. Dat laatste is allang in orde, maar de rechtstreekse verbinding is wat lastiger. De verbinding zou permanent moeten zijn naast het bestaande netwerk.

De oude XP PC heeft geen netwerkkaart dus dat zou ik dan ook gelijk moeten regelen als ik koos voor een crossover ethernet kabel. Ik heb gekeken naar USB-USB aansluitingen, dus bridged USB, die nog't simpelst moeten zijn. Daar is echter maar behoorlijk weinig informatie over. Weet iemand hoe ik dat op kan zetten? Of is het totaal niet haalbaar?

Deelvragen zijn: kan zo'n lokale rechtstreekse verbinding bestaan naast een onafhankelijke internetverbinding? Dus zonder dat de verbinding via de ene PC gedeeld wordt met de andere.

Als het niet praktisch is, op welke manier zou ik het dan op moeten lossen met een crossover CAT5 en een NIC?

Alle advies is welkom, ik heb me kapotgezocht!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan