Films op server via extern bureaublad?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdezeeuw

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2007
Berichten
9
L.S.

Ik heb een PC's aan mijn tv (woonkamer) gekoppeld en kan zo films op de tv afspelen. Ik zou ook graag vanuit mijn slaapkamer de PC willen benaderen om dezelfde films daar af te kunnen spelen.

Ik had in gedachte: laptop met VGA koppelen aan TV in slaapkamer en via remote desktop de PC beneden benaderen en gaan maar ik lees her en der dat de performance dramatisch is. Kabeltje trekken is geen optie. Zijn er nog andere suggesties?

Dank alvast.
 
je hebt draadloze video systemen (zender en ontvanger) maar die zijn enorm duur denk dat de geodkoopste iets van 99,99 is (euro's he' :p) maar goed. andere mogelijkheid is streamen maar daar weet ik verder niks van misschien iemand anders?
 
Waarom zou je dit via Remote Desktop willen doen? Je kunt de map waar je films in staan delen en deze rechtstreeks benaderen op de laptop via start->uitvoeren->\\pcnaam\naamvangedeeldemap

Draadloos werkt niet altijd even lekker. Hier thuis op mijn laptop speel ik ook wel eens draadloos een filmpje af die op mijn vaste computer staat. Meestal gaat dit goed maar bij een aantal HD films is de verbinding te langzaam/onstabiel.
 
Hallo,

Dank voor jullie berichten. Een draad trekken voor het netwerk is vrij lastig. Zijn er nog opties om het draadloze netwerk te upgraden, zodat ook HD films goed over het netwerk afgespeeld kunnen worden?

Groet.
 
beveilig je netwerk goed (wpa/wpa2) wap2 is beter natuurlijk.
hou de afstand tussen pc/laptop klein voor beste resultaat.

dat zijn mijn tips:thumb:
 
Welk type draadloos netwerk heb je? Als je nog geen wireless-n hebt dan zou je dat kunnen proberen. Met de N versie haal je een veel hogere snelheid dan met de G versie.
Ikzelf werk nog met G en dat geeft soms problemen met HD films (ligt ook aan de codec, bepaalde codecs werken hier nooit lekker draadloos, ik weet even niet meer welke)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan