utp aansluit doos

Status
Niet open voor verdere reacties.

jotobo

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2001
Berichten
45
Ik heb een utp aansluitdoos in de muur zitten met 2 aansluit punten. De linkse kant doet het wel en de rechtse niet. Nu kan ik er niet echt goed uit komen hoe ik dat aan moet sluiten. De utp kabel is aan de bovenkant aangesloten en is dus denk ik de linkse kant. Hoe krijg ik nu de rechtse kant aangesloten, dus de onderkant van de aansluitdoos. Het kan toch niet de bedoeling zijn om 2 kabels te trekken.
Wie o wie weet raad.

gr Roos
 
Voor 2 aansluit punten zijn in principe 2 kabels vereist.

Maar voor een 100mbit netwerk heb je eigenlijk maar 4 kabels aders nodig. Voor links gebruik je 1,2,3 en 6 (oranje-wit, oranje, groen-wit, groen) en voor rechts gebruik je de overige kleuren.

Je zult aan de andere kant dan ook de kabel moeten splitsen.
 
Laatst bewerkt:
Even samengevat (er staat een klein foutje in Mario's verhaal: Hij bedoelt "Maar voor een 100mbit netwerk heb je eigenlijk maar 4 aders nodig". Dat zijn dus 2 aderparen.)

* Connectie 1 …
1 – oranje wit
2 – oranje
3 – groen wit
6 – groen

* Connectie 2…
1 – blauw wit
2 – blauw
3 – bruin wit
6 – bruin

Dit schema met de koper'plaatjes' op de RJ45-connector naar je gezicht wijzend (het plastic lipje dus wijzend van je af). Aansluiting genummerd vanaf links, dus 1 is het meest linker koperplaatje.

En inderdaad moet je aan beide kanten splitsen, dus aan beide kanten hetzelfde doen als hierboven aangegeven.

NB: Deze setup is niet geschikt voor telefonie, want daarvoor worden aansluiting 4 en 5 gebruikt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het antwoord. Ik heb 100 bit hier en zou dus makkelijk de draad kunnen splitsen. Ik ga het uit proberen.

gr roos
 
@jotobo: Is er nog nieuws over je project?

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan