netwerk delen lukt niet;S

Status
Niet open voor verdere reacties.

HCD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
Berichten
1
ik heb een probleem

het gaat om 2 pc
1 hooft pc zeg maar : windows xp home
2 windows xp proficinal

ik wil dus delen ik zet op een map op delen bij xp pro en dan kan ik die open met de hooft pc
maar zet ik een map of printer op delen bij de hooft pc dan kan ik die niet open met xp pro

dan komt er testaan :'pc naam' is niet toegankelijk. u hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. neem contact op met de beheerder van de server op als u wil weten of u toegang machteging hebt.

aan melding fout : gebruiker heeft geen toesteming gekregen het aangevragden aanmeldingstype tegebruiken op deze computer

ik he al veel gegoogle maar nog steets niet het juiste antwoordt het heeft wel ooit gewerkt!
maar toen moest een pc geformateert worden daara weer ingestet deed het toen de ander zat spyware op en kwam teurg deed het en in een niet meer:S

alvast bedankt,

mvg HCD
 
Maak eens een gebruikersaccount aan op allebei de pc's met dezelfde instellingen.
Dus gebruikersnaam en wachtwoord idem.
 
Ik heb hetzelfde probleem

Het gaat ook hier om 2 pc's
1 Beneden een Pc met XP Home
2 Boven een Pc met XP Professional

Mijn Muziek Schijf boven staat gedeeld met Sharenaam etc etc zonder wachtwoord en iedereen mag dus veranderen.

Beneden staat de map Documenten gedeeld met Share naam en toegang voor alleen ook daarin mag veranderd worden.

Nu kan ik wel van de computer boven met Windows XP Pro op de mappen die beneden staan komen op XP Home, maar de computer met XPHome niet op de gedeelde schijf van boven (de XPpro versie) ondanks dat alles gedeeld is en in dezelfde werkgoep zit.

Dan komt er op de computer beneden te staan :'PC is niet toegankelijk. u hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. neem contact op met de beheerder van de server op als u wil weten of u toegang machtiging hebt.

Verder twee accounts met dezelfde naam en wachtwoord is geen optie omdat alles onder Admin werkt zowel beneden als boven omdat ik dan erg vaak zal moeten wisselen tussen admin en user.
 
Controleer eerst of beide pc in dezelfde werkgroep zitten.
Zet vervolgens de firewalls uit op beide pc's

kijk dan eens of je dan de gedeelde mappen wel kan bereiken.

Zo ja, Zet dan op één van de pc's de firewall weer aan en probeer het weer
zo ook voor de andere.

dan weet je in welke pc het probleem kan zitten

succes
 
Controleer eerst of beide pc in dezelfde werkgroep zitten.
Zet vervolgens de firewalls uit op beide pc's

kijk dan eens of je dan de gedeelde mappen wel kan bereiken.

Zo ja, Zet dan op één van de pc's de firewall weer aan en probeer het weer
zo ook voor de andere.

dan weet je in welke pc het probleem kan zitten

succes

Ze zitten in dezelfde werkgroep en beide firewalls staan uit, dat is het allereerste wat ik doe als ik een OS installeer. Maar op de machine met XP Pro kan ik niet komen, gisteren heb ik wederom lopen spitten op Google etc etc en kwam erachter dat je op Xp Pro zowieso 'éénvoudig mappen delen moest uitzetten'. Toen ik dat gedaan had kreeg ik een hele bunch of menu's met rechten uitgeven aan werkgroepen, gebruikers, machine's etc etc etc en dat moest gaan instellen. Op Xp Home hoeft dat niet omdat die alleen maar doet aan éénvoudig mappen delen, in Pro kun je veel meer instellen, de reden dat ik las is dat het een bedrijfs OS is (bij wijze van spreken) je veel meer moet instellen om met netwerken te kunnen werken en met policies voor elke gebruiker of machine.

Dat moet ik nog doen, want kwam er pas achter om 02:30 vannacht (maar toen vond ik het wel genoeg geweest want moest ook nog even slapen) :rolleyes:

Maar ik ga verder klooien en lezen, dan hoor je het wel of het gelukt is. :thumb:
 
Nou daar ben ik weer, het verhaal is totaal niet gelukt, kan nu geen van de computers meer opkomen. :mad:

Nu heb ik alles weer in originele staat terug gezet, maar er zit nu weer onder - Volledig Netwerk - Microsoft Windows-netwerk - Mshome een extra naam buiten de twee die er horen in dit geval heet de ene Marlies de andere Rick en nog 1 van de vorige eigenaar Maarten. De naam Maarten krijg ik niet weg ondanks dat hij als netwerk niet meer bestaat, de vraag is hoe los ik et op, want wordt er vrij moe van als dat geklooi de afgelopen dagen, eerst een webserver, toen een Bootini probleem en nu weer een netwerk wat niet doet wat het moet doen en dat is simpel een schijf delen voor de machine beneden (Meer niet) geen exotische fratsen maar een simpele hd delen zodat ik in de huiskamer daar toegang toe heb. :rolleyes:

Of zal het tijd worden om een USB kabel (die er speciaal voor bedoelt is) tussen de machines te trekken, dat ging vroeger ook perfect, niets geen geklooi met instellingen maar prik in de ene comp, prik in de ander comp software opstarten en gaan met de banaan (het probleem is dat de machines nu 20 meter van elkaar af staan en de kabel maar tot 3 meter gegarandeerd wordt tussen USB aansluitingen :( :(
 
Laatst bewerkt:
Dat gezeik heb ik nou ook de hele tijd.
Ik zeg niet dat Vista kl....te is, maar waar ik ook kom, overal hetzelfde gezeik.
Schijnt toch een bug te zijn.
Als systeembeheerder zou ik het zo opgelost moeten hebben.
Om erachter te komen na een lang gepruts dat ik het toch voor elkaar heb.
Maar je hebt usb-kabels met repeaters ertussen oftewel versterkers maar dat terzijde.
 
Dat gezeik heb ik nou ook de hele tijd.
Ik zeg niet dat Vista kl....te is, maar waar ik ook kom, overal hetzelfde gezeik.
Schijnt toch een bug te zijn.
Als systeembeheerder zou ik het zo opgelost moeten hebben.
Om erachter te komen na een lang gepruts dat ik het toch voor elkaar heb.
Maar je hebt usb-kabels met repeaters ertussen oftewel versterkers maar dat terzijde.

Ik heb na veel gespit op Microsoft het volgende gevonden wat ik ook doorgegeven heb aan Raymond,één van de moderators van Windows besturingssystemen om misschien te plaatsen als Sticky omdat ik letterlijk hoderden problemen op het internet tegenkom, toen ik het volgende verhaal uitvoerde werkte alles op alle machines zonder problematische policies, rechten gedoe etc etc. Dus misschien heb jij daar wat aan en vele honderden anderen.

Het is geschreven door ene KarelV en ene Mamamegs op 1 van de Microsoft gebruikers forums. Het werkt zowel op Xp Home als Xp Pro heb ik geprobeerd want het ging in eerste instantie alleen om Xp Home bij deze heren. Het werkt bij mij op Pro en Home (dat zijn de machines waar ik al dagen zat te klooien.

De tekst van het verhaal schrijf ik hier onder.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Probeer het volgende eens op die XP Home en XP Pro [met dank aan Mamamegs]:
>> Open regedit en zoek naar deze key:
>> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa.
>> In het rechterscherm zoek je naar Restrictanonymous. Dubbelklik hierop
>> en geef deze de waarde 0 (nul)
>>
>> Zoek dan naar deze key:
>> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters.
>> In het rechterscherm zoek je UseDomainNameDevolution. Weer op dubbel
>> klikken en ook deze geef je de waarde 0 (nul).
>>
>> Nadat je dit gedaan hebt ga je naar de eigenschappen van je
>> netwerkkaart
>> en haal je het vinkje weg bij TCP/IP.(onderin het lijstje)
>> Herstart nu je PC (je hebt nu geen internet verbinding!) en zet het
>> vinkje weer terug en herstart de pc. Het kan even duren voordat het
>> netwerk goed werkt, nadat er veranderingen in zijn aangebracht. Laat de
>> pc's vijf minuutjes met rust.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En opeens kan ik zonder wilde instellingen van rechten, policies etc etc etc op elke computer mappen delen zonder problemen.

Ik hoop dat men er wat aan heeft, want misschien werkt het ook in Vista.

GrTz Rick Wakeman
 
Rick,

Dit ga ik zeker uitvogelen, bedankt voor je tip.:thumb:
 
Rick,

Dit ga ik zeker uitvogelen, bedankt voor je tip.:thumb:

Hallo, ik heb het vanavond nog op twee andere Pro machines gedaan en die werkte ook, terwijl men daar al dagen aan het klooien was met dat delen onder elkaar met XP Pro.

1 - Je kunt het op 1 machine uitvoeren of op 2 etc etc als men verder maar 'éénvoudig delen van bestanden' aanvinkt in de XP Pro versie (de XP Home versie) heeft dat regeltje niet staan onder Mapopties - Weergave.

2 - Verder gewoon bij delen en beveiliging in de eigenschappen van een map of schijf 'Van deze map een gedeelde netwerkmap maken' aanvinken en eventueel ook 'Netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen' uiteraard een Sharenaam aanmaken en niet meer dan 8 Letters.

Daarna heb ik dat verhaaltje gedaan dat ik schreef, maar volgens mij kan het ook andersom. Eerst verhaaltje afwerken en dan met mappen delen beginnen. zoals ik bij punt 1 en 2 geschreven heb.

Succes, bij mij werken er nu 4 Computers mee, 3 Xp Pro en 1 Xp Home, 8 uur geleden was ik al 3 dagen lang aan het klooien met die computers :mad:

:thumb::thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan